|
|
|||
|
|||
Pigadia och Astron Princess
Hejsan! Funderar på att vääldigt snart ta å boka sommarens resa. Har varir på Kos, Zakynthos och Kreta innan i år blir det Karpathos, och förmodligen hotell Astron Princess!! Verkar som det är begrensad med info att finna om detta hotell men det ser ju väldigt fint ut =) Men tänkte att ni som varit där och kanske vet ca var hotellet ligger kanske kan berätta lite om omgivningarna... Hur stranden är i närheten av hotellet och så vidare tex, och annars bara all ifo ni vill och kan ge om Krapathos och spec Pigadia Vi är ett par 26 och 27år som ska dit, gillar både stilla kvällar på balkongen och gärna en bar med lite mer fart där man kan ta sig en drink i trevligt sällskap. Kan vi finna detta? Vet någon om det finns indisk restaurang och kanske mini golf att roa sig med?
Tusen tack för ev svar// Helena |
|
||||
|
||||
Sv: Pigadia och Astron Princess
Astron Princess är så nytt att sist jag var på Karpathos fanns det inte. Men inför årets resa hade jag faktiskt länge det som alternativ. Det föll på att Apollo inte kunde erbjuda längre resor än två veckor dit, annars hade vi nog bott där.
Läget är bra, nära både centrum och Pelagos . Stranden är sand med litet sten. När barnen badar där, brukar vi vuxna sitta med en god bok och något kallt att dricka i poolbaren på Electra Beach Hotel, som ni kan se på Apollos karta. Poolen syns tydligt. Följ vägen till vänster på bilden. I Y-korsningen ligger Seven Eleven, som är bättre än den låter. Helt okej för en lunch. Fortsätt den högra vägen ett par hundra meter, så hamnar ni på Taverna Pelagos, där ni kan njuta av öns bästa livemusik på kvällarna. Längre bort utefter den vägen kommer ni till ett område med fler hotell och restauranger, några är riktigt bra. El Greco rekommenderar jag för en god middag. Själva stranden blir sandigare och mer långgrund ju längre "åt vänster" man går, så det är en smaksak var man bestämmer att slå sig ned för dagen. Följer ni vägen från hotellet till höger, kommer ni in till själva Pigadia på max tio minuter, och där hittar ni allt ni kan önska av restauranger, barer och affärer. Det mesta kvällstrycket brukar Café Acropolis stå för. Suveräna drinkar och härlig personal. Staden är inte stor, så under första kvällspromenaden hinner ni se det mesta. Hamnpromenaden stängs av för motortrafik på kvällarna, för där promenerar stadens invånare och träffar vänner och bekanta. Indisk restaurang fanns inte sist jag var där, men en kinesisk finns det. Helt okej kinamat. Minigolfen ligger nästan mitt emot ert hotell. Gå in på "Snabbval resmål" och läs vad Janne skriver om Karpathos. Längst ner på den sidan finns det länkar till alla resebrev som har skrivits om ön, och där hittar ni mängder av tips på vad man inte bör missa. Karin som så här dags om 156 dagar sitter på Pelagos och njuter av att höra Xronis och Flourios igen... |
|
|||
|
|||
Sv: Pigadia och Astron Princess
Tusen tack för svar!! Det lät väldigt bra, ja till och med så bra att ni har vi bokat!!!! =) Åker 8juli från Landvetter så nu är det bara att börja räkna ner för oss med =)
|
|
|