|
|
||||
|
||||
återkommande reparation
Jag öppnar IE eller Firefox. och får ofta till svar; "sidan kan ej visas", på min fyra flikar.
Har nu hajat att jag högerklickar på ikonen nedtill till höger för det trådlösa nätverket. För varje flick väljer jag "reparera". Och alla sidor kommer tillbaka. Det här upprepar jag ofta. Fel på IE? Fel på nätverket? Fel på mig. (Inte helt feltänkt.) Någon därute som har bra grepp om saker och ting? Tar tacksamt emot eventuella förslag till bättring. |
|
||||
|
||||
Sv: återkommande reparation
Låter som du har nätverksproblem, Eller så är du för snabb att öppna webbläsaren, så att du inte har fått ngn uppkoppling. Det kan möjligen vara så att sidorna ligger cachade (sparade). Då minns den "sidan kan inte visas". Har du provat att tömma cokkies o temp internet files? Det kanske kan hjälpa.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Och, jag hinner se "under reparation" att IP-adressen "förnyas". Säger det något? |
|
||||
|
||||
Bråte som cookkies mm rensar du enklast så som följer;
Öppna Verktygslisten, klicka på "Ta bort webbhistorik, bocka i de tre första alternativen. Klicka sedan på rutan "ta bort" Gäller IE 8.0 Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Finns det fler förslag därute? |
|
||||
|
||||
Men du, gack åter till listen Verktyg. Femma från slutet på denna list hittar du "Diagnosticera anslutningsproblem. Öppna den och kör det program som då kommer upp.
Kantänka detta löser ditt problem Arne Överårigt datafreak |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Aj då! Du har en äldre IE.
Men gå då bakvägen. Start- Inställningar- Nätverksanslutningar. Sedan väljer du endera "Skapa en ny nätverksanslutning alternativt klicka på den anslutning som visas. Klicka sedan på reparera alternativt felsök. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Men för att inte vilsleda dig måste jag berätta att en router lade av helt för 4-5 dagar sedan. Är det inte troligt att nätverkskortat också fått en släng? |
|
||||
|
||||
Uppdaterar du din dator regelbundet?
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
För säkerhets skull frågar jag, vad betyder det närmare bestämt? (Jag har datorn inställd på automatisk uppdatering från Microsoft...?) |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Jag ska bättra mig...
Kör fortfarande "reparation", för att komma ut på nätet... |
|
||||
|
||||
Hur är din uppkoppling? Bryts uppkopplingen, när telefonen ringer, eller nån lyfter luren? Då kan du behöva kontrollera om du kör via första telejacket.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Här är det bredband...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Hej alla hjälpsamma
Efter att nu följt Arnes råd; "Ta bort webbhistorik", ett antal gånger fungerar det IE nu som det ska, så vitt jag kan bedömma. Jag bockar och tackar och glömmer det inte. |
|
||||
|
||||
Men så bra att frågan synes sin lösning erhållit. Rent generellt kan jag ändock råda alla som använder Internet Explorer (IE) att uppdatera till den senaste versionen IE 8.0 . Hämtas gratis på Miccrosofts svenska hemsida.
Uppdateringen taga emellertid cirka 40 minuter, men det är värt besväret. Det är också av vikt att hämta hem den senaste säkerhetsuppdateringen som anlände i torsdags. Gäller för er som ej har automatisk uppdatering förbockad. Arne |
|
|||
|
|||
Du bör kanske även HÖGER-klicka på kommunikationsikonen (två bildskärmar) nere till höger och sedan klicka på REPARERA. Då uppdaterar du ditt IP-nummer och tömmer en cache som kan göra att datorn blir slö.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|