Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-11, 08:26
Lovis Lovis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Väder i april

Hej!

Är det någon här som har erfarenhet av vädret på Rhodos i slutet av april?
Funderar lätt på att ta mina tonårspojkar med på ett plan söderut sista veckan i april, men är rädd för att vädret kanske är en smula för svalt...
Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 00:00
Gorgona Gorgona är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Väder i april

Hej,
Det är ju inte augusti varmt i april, men det är ändå varmt för oss svenskar. Annars tycker jag att Rhodos är underbar i april, allt är grönt, och folk har vilat ut från turisterna och väntar på den nya turistsäsongen med glädje. Vattnet är inte jätte varmt men är man modig så kan man bada. Man får räkna med att kvällarna kan bli kyliga och att det kan regna i några timmar.
Ha det så skönt
Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 18:32

Tack för svar! Det får nog bli Rhodos i vår.
Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 18:40
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Vi var på Rhodos i månedsskiftet april - mai i 2008. Det var ikke så varmt og det var en del regn. Når sola kom fram var det som en norsk sommer. Det var ikke satt ut solsenger på strendene.
Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 18:51

Jo jag förstår ju att det är lite av ett vågspel. Men det är bara denna lilla vecka som står till buds pga yngste sonens skola (en massa nationella prov splittrar upp hela våren) och det borde ju vara varmare så här långt österut än på Mallorca tex`?
Såg förresten att det var 19 gr och sol på Rhodos idag, vilket ju känns oändligt behagligt jämfört med snöovädret utanför mitt malmöfönster.
I sommar blir det säkert en varmare resa till exempelvis Parga
Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 19:21
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi anlände vid tillfälle till Rhodos i månadsskiftet April- Maj. Kvällen var helt ljuvlig. Vi satt tillsammans med vänner att pimpla Retsina ute på altanen och njöt i den 24-gradiga värmen.

Morgonen därpå, när vi för första gången skulle ta färjan till Kastellorizo, då blåste det småspik samt regnade så rent förfärligt. Temperaturen var 13 grader. Hustru Birgitta drog på sig vindbyxor.

En timme senare ombord på FB Rhodos, då sutto vi ute på däck i ett flödande solsken och mild vind. Termometern visade på 22 grader i skuggan.

Detta vill vi mena är Grekland i ett nöskal månadsskiftet April- Maj.

Resterande tid i Dodekaneserna hade vi varje dag minst 20 grader samt strålande sol.

Arne
Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 22:55
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi var på Rhodos sista veckan i april förra året och jag vet inte om vi hade ovanlig tur, men jag vet att vi hade en underbar vecka med 19-20 sköna, friska grader i havet och alldeles lagom lite folk. Jag har lagt in ett fotoresebrev där du kan se hur fint vädret var 2009. Hoppas det blir lika bra i år, men varför skulle det inte bli det? Ha en skön och härlig semester!
Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 06:36

Tack alla för all matnyttig info!
Vilka underbara bilder du lagt in Marianne! Hade faktiskt mejlkontakt med "Kristinas rum", blev så inspirerad av de berättelser jag hittade här. Men har kommit fram till att det nog får bli ett "poolhotell" i Kallithea eftersom det är så tidigt på året. Mina två vinterglåmiga tonåringar och jag behöver bad och varsin bok i solstolen, även om vi kanske tvingas kura under badlakanen en del.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.