|
|
||||
|
||||
Super economy-biljetter
Hej Arne (som jag såg i ett inlägg hade bokat sådan biljetter) och andra resvana i grekiska övärlden!
Hur bokar man super economy-biljetterna? Kan man göra det via mejl? Skickas biljetterna hem? Om de kostar 10 euro i stället för 30 har man ju nästan råd att missa båten... Aina |
|
||||
|
||||
Sv: Super economy-biljetter
Dessa biljetter bokar du direkt på Blue Stars hemsida. Alternativet är att ringa deras booking center. Att skicka email brukar icke vara någon framkomlig väg av någon anledning. Men, boka kvickt. Dessa lågprisbiljetter tar kvickt slut..
Blue Stars hemsida http://www.bluestarferries.com/site/...34&loc=2&query= Arne |
|
||||
|
||||
Tack för svar, Arne. Jag ska ringa bokningscentret, för det går inte att boka super economy via hemsidan. Ändring för i år kanske?
Hälsn, Anneli |
|
||||
|
||||
Nu svarar jag på mitt eget inlägg här, ifall någon fler undrar. Super economy-biljetterna kan inte bokas via Blue Star ferries' hemsida. Man mejlar helpdesk@attica-group.com alla uppgifter (datum, avgång), namn och ålder på dem som ska åka samt kreditkortsnummer. Och hämtar biljetterna (som inte kan ombokas eller återköpas) vid kontoret/luckan utanför båten... Känns ju lite osäkert så där, men hoppas glatt att det funkar.
Det fanns få biljetter kvar fick jag upplysning om, men tillräckligt många för oss, hoppas jag. Aina |
|
||||
|
||||
Jeg har flere ganger mailet Paleologos og fått veldig hyggelig service av Aria Sfakianki
Paleologos trenger de samme opplysningene som du skriver i ditt innlegg over, forskjellen er at du får Super economy billettene sendt hjem De sendes Express+rekommandert og det koster 15 euro, så om du synes "tryggheten" er verdt den summen er adressen : aria@paleologos.her.forthnet.gr Neste gang skal jeg spørre om de kan sende ord. rekommandert billigere - express skulle være unødvendig når man bestiller i så god tid . |
|
||||
|
||||
Tack för tipset Kari. Jag noterar adressen till nästa gång. Vi har fått besked bokningsnummer på våra biljetter och jag väljer att lita på att det kommer att funka.
Aina |
|
|||
|
|||
Inga betänkligheter mot att maila visanr? Undrar också vad skillnaden är mellan supereconomy coh vanlig economy?
|
|
||||
|
||||
Betänkligheter, ja, men inte fler än att jag mejlade iväg mina uppgifter. Pengarna har dragits. Jag håller koll på kontot och kontaktar banken om något misstänkt sker, tänker jag.
För vår del blev det 160 euro billigare med super economy-biljetterna vilket gladeligen får mig att dela med mig av mina kortuppgifter. Kolla Blue star ferries hemsida, så hittar du priserna. När vi väl är ute i Kykladerna blir det den lilla båten mellan öarna. Aina |
|
||||
|
||||
Är det senast 90 dagar före avresa de skall bokas?
// Helén |
|
||||
|
||||
De verkar väldigt "hemliga", super economy-biljetterna. På Blur star ferries hemsida hittar jag ingen information om 90 dagar. Det står bara att de gäller ett begränsat antal biljetter, att de är personliga, ej ombokningsbara etc. Inte går att boka via on-line-systemet.
När jag ringde Blue Star Ferries frågade kvinnan när vi skulle resa och bekräftade att det fanns biljetter kvar, men inte så många. Antar att de har ett visst antal biljetter som säljs billigt och när de är slut, så är de slut. Om jag inte läst Arnes (?) inlägg om super economy-biljetter hade jag nog missat dem. Det lönar sig att ringa och fråga! Aina |
|
|||
|
|||
Aina!
Du måste ha haft en rejäl portion tur. Dehär biljetterna är både superhemliga och omöjliga att boka! Jag har hållit på sedan i tisdags utan att lyckas få en bokning till stånd trots att jag gjort precis som du. Allt jag får är långsamma, motstridiga besked som inte leder någon vart. Ladrig varit med om något liknande, inte att undra på att Grekland står på ruinens brant! |
|
||||
|
||||
Vi har bokat dem två gånger och de finns angivna på Bluestars hemsida, så superhemliga vet jag inte om de kan kallas?
// Helén |
|
||||
|
||||
Lite "hemliga" skulle jag vilja rätta mig själv. Man får anstränga sig lite för att få tag på dem. Det går inte bara att beställa via booking-on-line. Jag hade inga större problem att komma fram på telefon. Väntade kanske en halv minut innan jag fick prata med någon, förklarade vad jag ville, blev omkopplad, väntade ytterligare en halv minut, fick den info jag ville ha, frågade för säkerhets skulle en extra gång så att jag uppfattat allt rätt, fick lite fel mejladress (mejlet kom inte fram), men sökte på nätet och det blev rätt.
Aina |
|
||||
|
||||
Det är väl kanske lämpligt att använda e-kort om man ska skicka kortnummer med mail, då får man ett kreditkortsnummer somär nytt för varje gång och man gör det bara giltigt för det belopp som man ska betala, se bara till så att man gör giltigheten så långt fram så att man hinner hämta biljetterna innan kortnumret blir föråldrat.
Mvh Janérik |
|
|