![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset inkfish! På middagsbordet i morgon -onsdag- ska det stå två par vegetariska små skor och en flaska Retsina.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, papoutsakia förstår jag
![]() Hoppas det blir gott ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ska prova hennes recept på papoutsakia till helgen och även den spännande salladen. Briam gör jag rätt ofta..och jag åt det i lördags på restaurang Santorini i Helsingborg. Jag älskar den rätten
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Den måste jag skaffa. Tack för tipset
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grekisk ratatouille, ungefär
![]() ![]() Det fanns recept på det intill artikeln jag längtade till. Boken ska komma den 1 april, läste jag på förlagets web. Adlibris tar 199 för den. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag beställde min på Adlibris i går och där sades det i alla fall att den var leveransklar. Och Briam-receptet som fanns på DN skrev jag ut för det skall jag laga nu i helgen!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I dag fick jag den efterlängtade boken, jag hade anat att den skulle vara något alldeles särskilt. Det ÄR den! Vacker, sinnlig, alldeles underbar. Fylld med berättelser, recept, bilder från Grekland i nutid och för länge sedan. Tack Alexandra Pascalidou för en läsupplevelse som räcker länge och stillar längtan.
Nu ska fortsätta i mitt kök! Ingegerd |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har till ikväll lagat både salladen med passionsfrukt och haloumi och även papoutsakia. Min väninnor som ska äta kommer om några minuter och allt är förberett så långt det går. Det är andra gången jag lagat detta och det är JÄTTEGOTT!!!
Jag ska nog också köpa boken, även om jag har säkert 10 olika böcker om grekisk mat ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Också jag har nu fått boken och måste instämma att den är underbar. Mycket inspirerande med fina texter som jag ännu inte hunnit läsa. Än så länge har jag bara lagat Briam som var mycket gott. Det skall jag ha med lammfiol nu i påsk. Rekommenderar!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alexandra och hennes mamma lagade mat och intervjudes i TV 4 hyterna nu på morgonen och det var ett trevligt inslag. Funderar också på att köpa boken med tanke på alla fina bilder och recept som den verkar innehålla.
Bra att någon slår ett extra slag för den goda grekiska maten som det tyvärr inte alltid är så lätt att hitta på turistorterna. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag också beställt boken, samt 2 pocketböcker av henne också, "Bortom min mammas gata" och "Taxi"..Dessa ska jag ha med som lektyr på Mallorca om tre veckor.
Adlibris var denna gång billigare än Bokus på dessa böcker. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Taxi är jättebra! Läste den med stor behållning.
Enda minuset är hon nästan uteslutande intervjuar män. |
|
||||
|
||||
![]()
Har läst båda böckerna. "Bortom..." är stundtals som en thriller, hade faktiskt ingen aning om vad den här kvinnan har varit med om!
![]() "Taxi" var en väldigt fascinerande bok. Vilka levnadsöden! Taxichaufförer (tydligen mest män utanför Sverige i alla fall) verkar vara ett färggrant släkte ![]() Ivi -som absolut ska beställa kokboken också |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta som ligger i influensa samt längtar efter grekisk mat . ![]() Senast redigerad av Birgitta63 den 2012-02-25 klockan 18:08. |
|
||||
|
||||
![]()
Hämtade ut min kokbok i dag samt jättenöjd med boken , just en trevlig bok med fina bilder . Inte bara recept utan att få resa med Alexandras historia genom sidorna blandat med mat.
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag också beställt den, fast jag redan också har många grekkokböcker!! Jag tror ändå att denna kommer att bli en av favoriterna. Annars håller jag av " Ett kök i Arkadien" ganska mycket. Även "Culinaria Greece" men den är lite otymplig att använda när man ska laga mat. Mer som ögongodis bara. Höll på att glömma Fedon Lindbergs Grekiska kokbok. Linssoppan i den är gudomlig även receptet på Soutzokakia! Mums! Snart har jag väl räknat upp alla som favoriter!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Då har även jag blivit lycklig ägare till denna kokbok - ljuvlig är den
![]() ![]() //Maggan ![]() |
|
||||
|
||||