![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan
![]() Imorse när jag hämtade in tidningen blev jag så här glad ![]() ![]() ![]() ![]() Önskar alla en trevlig helg //Maggan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt! Jag blev överlycklig när jag kom hem och hittadeen snödroppe i rabatten! Man blir glad för det lilla och fler knoppar var på väg upp kunde jag se
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vårblommor??
Här i Umeå ligga alltfort snön meterdjup utanför huset. Var nyss ute att skotta bort nattens flingor. De enda vårblomster som här kunna skönjas, det skulle i så fall vara isrosor.... Arne |
|
|||
|
|||
![]()
.. ja det är ju "några" mil mellan Helsingborg o Umeå men även här nere i Skåne är det fortfarande lite snö kvar här o där, beroende på var man bor någonstans, fast inte en meter
![]() ![]() Även penséförsäljningen är i gång här nere o uteplantering i krukor med påskliljor börjar synas lite här o var bland husen, I like ![]() //Maggan |
|
||||
|
||||
![]()
Här är den mesta snön borta, en liten fläck på ½ m2 envisas med att inte vilja smälta bort, men imorgon är nog även den biten borta!
![]() Termometern svänger sig upp på 2-siffriga tal, 11-12 grader både igår och idag. ![]() Och jag har vågat investera i några krukor penséer (och påskliljor), tror de kommer att klara våren, för den har kommit nu! ![]() På bilden här syns till och med hur tulpanerna tittar upp ur jorden uppe till höger! ![]() Och snart har vi sommartid! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Till och med här uppe i Gävle börjar snödropparna visa sig, det är bara 4cm skott, men ändååå!!
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Det som göms i snö kommer upp i tö!
Igår kikade några julrosor fram - efter att ha legat under den stora snöhögen i snart fyra månader - något tilltufsade men vid liv. Visst är det fantastiskt! ![]() Hälsningar; lilla sjöborren. |
|
|||
|
|||
![]()
vilka fina blommor. :-)
Här i avesta har vi rätt så mycket snö kvar. Snöade i söndags igen ![]() Men i lördags så hittade sonen 4 tussilago :-) |
![]() |
|
|