|
|
||||
|
||||
Me ta matia milame - Notis Sfakianakis
Hej!
Är det någon som vet vad Me ta matia milame med Notis Sfakianakis handlar om? Någon som har texten? Jag försökte leta på Google men kunde inte hitta något. Jag är usel på grekiska men jag tycker han sjunger mitt namn "Jenny". Men det kanske är som den där filmen som snurrade runt för något år sedan, "Hatten är din", svensk text på turkisk låt! Jag kanske hör vad jag vill höra! Jenny |
|
||||
|
||||
Sv: Me ta matia milame - Notis Sfakianakis
Här har du texten:
Με τα μάτια μιλάμε (Vi talar med ögonen) Όσα λόγια και να πούμε τίποτα δε βγαίνει απ' τα μάτια η αγάπη στην καρδιά πηγαίνει στην καρδιά πηγαίνει, τίποτα δε βγαίνει τίποτα δε βγαίνει, στην καρδιά πηγαίνει Με τα μάτια μιλάμε εμείς και τι λέμε δεν ξέρει κανείς η σιωπή είναι χρυσός θα το δεις με τα μάτια μιλάμε εμείς Με τις λέξεις στην αγάπη δεν μπορείς να χτίσεις θέλει ο έρωτας θυσίες να τον αποκτήσεις να τον αποκτήσεις και να τον κερδίσεις και να τον κερδίσεις, πρέπει v' αγαπήσεις Det du tycker låter som Jenny är slutrimmen i första versen, de ändelser som talar om att verbet står i tredje person singularis. Grekiska sångtexter hittar du på www.stixoi.info Karin |
|
||||
|
||||
Sv: Me ta matia milame - Notis Sfakianakis
Tack så jättemycket Karin! Ja du ser, jag hörde vad jag ville höra! Jag ska nog fortsätta höra vad jag vill höra, det låter trevligt att vara med i en grekisk sång som Notis sjunger!
Tack för länken oxå! Jenny |
|
|