Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-31, 23:35
jarvelaftw jarvelaftw är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Transport

Jag, min vän och familj har valt att resa till Georgioupolis på en kort semester. Detta är som sagt en lugn by och valde detta ställe då mina bröder är yngre och mamma en lugnare person. Jag och min vän vill dock ut och festa och måste då till de andra städerna, antar jag. Men hur troligt är det att man kommer hem sedan på natten i Kreta med taxi? Är det ett säkert/enkelt/billigt sätt, eller skall vi hålla oss till Georgioupolis nattetid? Kram!
Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 09:00
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Transport

Hej!

När våren och sommaren kommer så kikar också den lite okända jätteödlan φάτε φάτε ur sitt vinter ide vilken bara finns i just Georgioupolis med omnejd.

Kanske är det förklaringen till att det är så många barnfamiljer som åker dit då de mestadels badar och då under dagtid?

Jag föreslår att om ni ska ut kvällstid då även ödlan är aktiv så tar er till någon stad även om risken inte är jättestor, så ta det säkra före det osäkra vilket jag hade gjort.

Trevlig resa!

Senast redigerad av 91kg den 2010-04-01 klockan 09:34.
Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 20:48
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Transport

Om du med säkert menar att råka illa ut "brottsligt" så är det ingen fara. Det borde inte vara nån större svårighet att hitta taxi i Rethymnon på natten. Det enda är att taxiförarna kan vara lite luriga mot turister: Kolla med ev guide eller hotellreception vad som är vettigt att betala, och gör upp om priset innan ni stiger in i taxin.

Största risken är mao att betala för högt taxipris
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.