![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Halsar till alla kalimeror fran ett underbart Kreta
![]() Nu ska det bli tavernabesok ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Hejsan! Låter härligt att kunna bada i havet redan nu! Minns att det var väldigt kyligt i havet runt den 25 april (2007).Även lägenheten var råkall så tidigt på säsongen...men vad gjorde väl det...underbar grönska och lugnet...oslagbart!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ooh vad härligt det låter! Hoppas ni har en fin fin semester
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nå fikk du meg til å lengte enda mer , 3.juni reiser vi , samme hotel for 3. år på rad , Plaza di Porto . Er det mye mennesker der nå , eller er det stille før stormen ?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt med direktrapport från Kreta!
Ha en fortsatt trevlig vistelse på Kreta, Nilam! ![]() Yanna - med 57 dagar kvar till flytten! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lite off topic - men vill passa på och fråga dig Yanna hur det fungerar med flytten utomlands. Du skrev i ett annat tråd att du flyger till Kreta, men vad händer med alla dina minnessaker (bilder, tavlor), prydnadssaker, elektronikutrustning och möbler? Som allmänt bekant kan man inte ta till planet mer än 20 kg i incheckat bagage och då knappt finns det plats för egna kläder? Hur löser du det här problemet?
Hälsningar Enigma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nu knycker vi iof tråden och du har fått ett PM av mig men kanske fler än du undrar. Alla har vi olika krav på vad man måste ta med eller inte. Men man behöver egentligen inte ens hälften av vad man tror att man behöver. ![]() Jag tar inte med mig några möbler alls. Jag skickar ner 3 kartonger med posten på ca 30kg/st vilket kostar ca 2000 kr, en billig flyttkostnad tycker jag. Jag checkar in en resväska, den största modellen. Jag tar med dator, men övrig teknik skaffar jag nytt. Om man hyr lägenhet är den ofta möblerad, om inte får jag köpa. Jag tar med personliga saker, sånt som gör att jag känner mig hemma överallt. En del saker sparar jag hos min dotter som någon får ta med sig ner när de hälsar på. Jag är nöjd med min lösning och jag flyttar ju ensam och tänker bo i lägenhet. Kan ju kännas annorlunda om man har en gubbe att släpa på ![]() Yanna som räknar varenda dag! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Till Malin,
![]() ![]() Skriv sen och berätta mer, det är alltid roligt att höra om det hänt något nytt. När vi pratar med vänner där nere blir det mest om familj och sånt och det andra glöms bort. Till Yanna ![]() ![]() Ha det så gott ...Myssa |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en fin semester på Kreta!
Enigma |
![]() |
|
|