Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-24, 14:47
CW CW är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Båtar från Lavrion

Skall segla en vecka i den Joniska ögruppen, avgång och ankomst Lavrion. Har tänkt att resa runt en vecka just nu är det öppet, jag har en fundering på att besöka Skopelos.

Är det någon som har förslag på hur jag tar mig dit eller andra bra guldkorn som jag måste besöka?
Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 10:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Båtar från Lavrion

Skopelos blir nog svårt om du bara har en vecka på dig. Det går inga båtar från Lavrion till Skopelos, inte från Pireus eller Rafina heller. Från Lavrion går det inte så många båtar, du kan se vart du kan åka på GTP. Om ingen av destinationerna passar dig kan du ta bussen till Aten och åka till Pireus, därifrån går det båtar åt alla möjliga håll.
Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 08:45
CW CW är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Hej o tack för svar. Jag undrar om du vet hur långt det är från Lavrion till Pereus, kanske det är bättre att resa ut därifrån.
Om jag vill till en vacker ö med lite liv och reser ensam, vad kan du rekomendera mig? Jag skall vara ute en vecka.

Carina
Svara med citat
Gammal 2010-05-04, 10:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av CW Visa inlägg
Hej o tack för svar. Jag undrar om du vet hur långt det är från Lavrion till Pereus, kanske det är bättre att resa ut därifrån.
Om jag vill till en vacker ö med lite liv och reser ensam, vad kan du rekomendera mig? Jag skall vara ute en vecka.

Carina
Jag vet inte exakt hur lång tid det tar till Pireus. Från Lavrio till flygplatsen tar det cirka 45 min, och från flygplatsen till Pireus mellan 1 och 1½ timme beroende på färdsätt, veckodag och tid på dygnet. En vacker ö (det finns fler) med lite liv, bra båtförbindelse samt passande för ensamresenärer är Amorgos. Dit åker du från Pireus.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:34.