![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vad är det första ni gör när ni kommer in på hotellrummet eller lägenheten?
Själv beger jag mig ut på balkongen och njuter. Är det på natten så älskar jag att sätta mig ner och lyssna på cikadorna. Samt njuta av alla dofter. Minns för några år sedan som vi anlände till hotell Bio vid 7 tiden på morgonen just när solen gick upp. Vi hade då flugit från Luleå och blivit försenade ett antal timmar. Vi satte oss på balkongen och njöt. Sen packade vi upp och sen la vi oss. Och döm om min förvåning när vi vaknade vid 10 tiden, helt utsövda. Det måste väl ha varit den grekiska luften eller vad tror ni? Längtar till i september. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ut på balkongen och njuta av en whisky och atmosfären (ljud, lukter och vyer). Känna att mmmm nu är man i Grekland igen
![]() ![]() ![]() /Kerstin |
|
|||
|
|||
![]()
Reiser til Rethymnon om 24 dager og 14 timer og hotell Bio. Gleder meg til å sitte på balkongen med et glass når jeg kommer frem.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Märkligt! Jag är nog mer udda än Hustrun låter antyda. Det allra första jag gör vid ankomsten till Hotellet, det är att kolla nödutgångarna. Finns de?
Var är alternativa utrymningsvägar belägna osv. Kanske en ful ovana? Arne |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ganska omgående blir det en inspektion av toaletten!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Inspekterar om mannen har städat huset ordentligt. Sedan kollar jag vad han har i kylen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
packar upp och beger mig till närmaste supermarket för att fylla kylen med välbehövda mythos, retzina och andra nödvändigheter.... Längtar ner till solen och värmen.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
me to!!
Men visst kan livet i Svedala också vara underbart, dagen har erbjudit sol värme och 4 timmars arbete, vi har monterat en ny grill och avnjutit grillad mat för första gången i år! I morgon ska det bli regn men det är en annan historia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kan jag berätta hur den historian är, dagsfärsk
![]() Jag kollar alltid badrummet och köksutrustningen innan jag bestämmer mig för om jag vill ha rummet. Har i år starka funderingar på att provligga sängarna innan också ![]() ![]() // Helén Senast redigerad av Hellen den 2010-05-12 klockan 22:13. |
|
||||
|
||||
![]()
Det första jag gör är att gå ut på balkongen och kollar utsikten, sen häller jag upp ett glas Ouzo och sätter mig ner...på balkongen alltså!
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kollar nog utsikten först men efter en lång resa brukar inte ouzon vara något förstahandsalternativ för mig. Utan då föredrar jag ett rejält glas vatten. Ouzon sparar jag till ett annat tillfälle. Intas helst med goda tilltugg på balkongen eller på en liten trevlig ouzeria. Meetings i Parga är en av de Ouzerior jag gillar bäst. I Heraklion fanns det en helt fantastisk på 80-talet men jag vet inte om just den finns kvar.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag dricker Ouzon för greklandskänslan, tycker nog att Ouzon slår vatten med hästlängder i det fallet.
![]() ![]() Skämt åsido...det finns mycket som ger greklandskänsla, dofterna t.ex... Yanna ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
springer iväg till närmsta supermarket och shoppar upp mig på alla nödvändigheter, sedan sätter jag mig på balkongen med en påse chips, en bok och en loux och bara lyssnar ...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag öppnar fönstret eller balkongdörren och inandas den ljuva grekiska luften och känner mig glad över att äntligen vara tillbaka
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kommer oftast ner vid 13:00 på dagen.
Så lastar in grejorna kanske besöker toaletten. Sen iväg till stranden och suger in Greklandsluften. ![]() ![]() 36 Dagar 11 timmar kvar ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi slänger in bagaget på rummet och går ner till Romios för en första grekisk sallad och en iskall Mythos, sen känner vi att vi är "hemma" igen!
![]() Karin som skall bo ovanpå Romios i år, så det blir bara att ta hissen ner ![]() |
![]() |
|
|