|
|
|||
|
|||
Bankautomater
Vi är fem tjejer som ska öluffa mellan de Grekiska öarna och vi undrar hur det är med bankautomaterna på öarna. Har alla öar det? Och hur är det med andra bankkort än Visa, som t.ex. Visa Electron? Går det att ta ut med alla kort? Är det smart att ha mycket lösa pengar?
På söndag far vi iväg, så skulle uppskatta svar så snabbt som möjligt, tack! |
|
||||
|
||||
Sv: Bankautomater
När jag var på Folegandros var bankautomaten stängd 6 av 9 dagar och när jag var på Amorgos var det bankstrejk. Fick låna pengar inför resan tillbaka till Santorini av andra som jag lärde känna under resan. Små öar kan således ha ett begränsat utbud så krånglar automaten kan det bli kärvt. Bankstrejker kan det också finnas risk för så en reservkassa med euro är nog bra att ha.
Eva |
|
||||
|
||||
Bankomater finns på nästan alla öar, det är bara några få som inte har. Som Eva skriver är det smart att ha en reservkassa om något skulle strula.
|
|
||||
|
||||
Ilva!
Lita inte på att bankomaterna fungerar när det är bankstrejk. De flesta banker stänger även dessa. Ta med en stor reservkassa och ha i beredskap. Lycka till Bengt |
|
|||
|
|||
Tack så mycket för all information! Ska verkligen ta vara på den och ha en stadig reserkassa
|
|
||||
|
||||
Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
Befinner ni er på en grek-ö, under en helg. Dvs, en ö dit Atenarna åker över helgen. Var då beredd på att pengarna är slut i bankomaten på söndagen.
Annars kan man altid prova på nåt hotell. Där kan man ibland ta ut pengar kontant via kortet. /Netwolf |
|
|||
|
|||
En fråga ang. bankstrejken. Hur ser de ut nu?
Hur kan man på bästa sätt hålla koll på det? / Sofie |
|
|