![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Är det ok med strumpor i sandaler?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har man strumpor i sandaler så borde man faktiskt ha ett kokt stryk. ALLA vet att man INTE har det!! Samma gäller för foppatofflor
![]() Gunsan |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det ok
![]() // Helén Senast redigerad av Hellen den 2010-05-12 klockan 22:36. |
|
||||
|
||||
![]()
Din fråga är ställd med ett smil
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lägger man dessutum till ett par Speedo badbyxor så är dålig smak fullbordad,
iof, Speedo på rätt kropp är ok men då utan strumpor i sandaler, eller? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Speedobyxor är rätt även om man blivit till åren och kroppen svullnat lite, fy fan va fult jag tycker det är med badbrallor som räcker ned till knäna. Foppacrocs är fult men skönt, fast utan strumpor då. Sandaler med strumpor är ju inte att rekommendera, tänk bara på StigHelmer i sällskapsresan
![]() Yeasou |
|
||||
|
||||
![]()
Jag antar att denne man, då inte får godkänt...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte en chans - och jag skulle genast ha tagit honom för svensk om han kom in i butiken!
![]() Skämt å sido, i mina ögon är det viktigare att människor är glada och trevliga än hur de klär sig. Jag tycker däremot att shoppingrundor i bikini/badbyxor, och bar överkropp på restaurang är förkastligt. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
På jobbet går vi med strumpor i sandaler större delen av året ![]() får hoppas att vi uppfattas som glada och trevliga ändå ![]() Strumpor i sandaler sommartid nej, nej, nej, fy vad fult! Ännu värre än strumpor är ett par ovårdade fötter med hårda hälar. Usch! Crocks kanske är sköna, men inte är de vackra. Ett tag brukade jag titt som tätt se en man i min omgivning promenera runt med barnvagn i klädd ett par blåa Crocks. Varje gång jag såg honom trodde jag att han hade glömt ta av sig tossorna. Det så så roligt ut! Som om de blåa skorna var ute och gick med denna stora mannen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag hittade en bra fotsalva på apoteket häromdagen, den här: ![]() Den påstås läka hälsprickor på fyra veckor. Jag har inte sprickor så det kan jag inte gå i god för, men jag fick mycket bättre hälar direkt. Visserligen kanske all kräm som smörjs på två gånger om dagen - som den här - blir effektiv. Men jag tyckte nog att skillnaden var stor mot annat jag prövat. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag lägger inte inte några personliga värderingar ang strumpor och sandaler.
Men jag förstår ju att detta väcker anstöt hos motsatta könet. Det kanske inte är direkt snyggt, men gud vad jag har studerat och verkligen försökt förstå vad det är som väcker så starka reaktioner hos fruntimmerna ![]() Personligen är det av de starkaste direktiven jag är satt under i mitt förhållande. Ordern är glasklar! -Aldrig strumpor i sandaler!!! Hmmm... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle tro att det har fått töntstämpel. Ser det inte lite Stig Helmer ut?
![]() Känsliga kan få en bild att skriva ut och tillverka skyltar av inför Greklandsresan ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och vad är problemet om ngn tycker det är Ok ?
Själv tycker jag att det ser "fräckt" ut. Det handlar nog om mod, finner man det bekvämt så varför inte ? Alltså att man ej räds att avvika. Det är en styrka många borde anamma. "VÅGA VÄGRA MODENISSAR !" /Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Snyggt eller inte, det är väl upp till var och en hur man vill klä sig!
![]() /Kerstin |
|
|||
|
|||
![]()
Strumpor är onödig tvätt!
![]() Senast redigerad av Athanasia den 2010-05-12 klockan 23:03. Anledning: stavfel |
|
||||
|
||||
![]()
Men väldigt bra för att undvika skavsår, särskilt när det är varmt
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En gång på Kreta fick jag hjälpa en chic turist som vandrat runt med nya sandaler av läckert snitt utan strumpor. Några sandkorn gjorde resen av veckan till en pina för henne. Blåsor, skavsår och ett infekterat sår blev priset för fåfängan. Tänk om damen hade haft vett att promenera i fotriktiga sandaler med bekväma sockar utan sömmar då hade hon kunnat njuta av hela sin resa.
![]() Själv föredrar jag bekvämlighet framför fåfänga och trendoraklen har inte så mycket att hämta här. Bekväma skor och härliga promenader i natur eller på kulersten blir då betydligt enklare. Eva |
![]() |
|
|