|
|
|||
|
|||
Tips på bra boende i Naxos stad?
Önskar hitta bra boende i Naxos stad, är en familj med två tonårssöner som skulle vilja bo i stan denna gång (har tidigare bott i Agia Anna och Plaka). Gärna i början på Saint George-stranden med stor balkong. Finns pool så är det ett plus men det är väl lite dåligt med den varan i Naxos stad?! Fräscht, gärna med litet pentry och a/c.
Vi kommer till Naxos i slutet av juni, tänkte inte förboka men roomisarna överfaller en totalt när man kliver av så om man har ett hum om några ställen underlättar det. Snart i Grekland.... /Karin |
|
||||
|
||||
Sv: Tips på bra boende i Naxos stad?
Det finns många alternativ på St George beach du kommer att få noll svar elleer massvis.
Mitt förslag är att du åker med någon som verkar bra, sedan kan du lova att återkomma om du vill ha rummet. Då är det bara att gå runt o titta. |
|
|||
|
|||
Hej
Tipsar om SPIROS - finns även en pool, allt var toppen när vi var där. (gå in på Apollo o kika ) Trevlig semester |
|
||||
|
||||
Finns mycket att välja bland. Själv gillar jag både Oniro och pension Sofi.
Eva |
|
||||
|
||||
Jag bodde på hotell Asteria som ligger direkt vid St. George-stranden.
Fräscht ... ungefär som de flesta hotellen, enkelt men rent och snyggt. Inget pentry men kylskåp, vatten/kaffebryggare. Även hårfön. Det finns två olika balkongstorlekar. Någon pool finns/behövs inte. Safebox och air. cond. var gratis. Hotell Kalergis som ligger bredvid är mycket fräscht och har pentry, alla rum havsutsikt. Jag har inte själv bott där men sett rummen - blivit guidad av värdinnan. Lycka till! Lilla sjöborren. |
|
|||
|
|||
Jag bodde på Kalergis i september 2008. Fräscht, städning varje dag utom söndag, pentry, ac, tv, safety-box men ingen pool. Michailis som äger stället hjälper till med det mesta (inkl att ordna pengar tillbaka när jag blev lurad på en båtbiljett men det är en historia för sig.)
Studios på bottenvåningen har stora uteplatser där det bara är att kliva över den lilla muren för ett dopp. Balkongerna på första våningen är inte särskilt stora och inbyggda, på andra våningen är de större och öppna och alla har havsutsikt. Det finns en e-postadress men om inget har ändrats sedan 2008 så är den vägen osäker. Kan leta fram telefonnummer om ni är intresserade. Från "min" studio på Kalergis. Mica |
|
|||
|
|||
Tack för alla svar, har googlat på tipsen och skrivit ned ett antal tel.nr till de rekommenderade ställena. Får se om vi chansar och inte förbokar, vet inte riktigt exakt när vi anländer till Naxos. Bilden från Kalergis ser verkligen inte dum ut!
/Karin |
|
||||
|
||||
Om ni har frågor eller tänker boka hotell Kalergis så har jag mailadressen - även telefonnummret.
|
|
||||
|
||||
På Oniro hade vi en stor fin balkong med utsikt över bukten. Kyl med stort frysfack, spisplattor och diskbänk. Bra städning och välskött.
Eva |
|
|||
|
|||
KALERGIS STUDIOS ÄR TOPPEN! SNYGGT,RENT,LJUSA MÖBLER,PENRTY O ÖVERALLT SMAKFULLT INRETT! DE HAR EGEN HEMSIDA,GÅ IN PÅ "KALERGIS STUDIOS,NAXOS" O BLI FÖRTJUST,SJÄLV ÅKER JAG TILLBAKA DIT 28 AUG!!
SVARAR GÄRNA PÅ MER FRÅGOR OM KALERGIS STUDIOS!! |
|
|||
|
|||
jassu anna
Vad är priset för en studio på Kalergis i år? Mica |
|
||||
|
||||
I maj och september 45 euro. Under högsäsong?
|
|
||||
|
||||
Gissningsvis 70-80
// Helén |
|
|||
|
|||
ATT BO PÅ KALERGIS VID HÖGSÄSONG KOSTAR 70 € PER DUBBELRUM,FRÅN 1 -15 SEPT ÄR DET 55€ OCH FRÅN 15 SEPT 45€!!
|
|
|||
|
|||
ALLA NUMMER OCH KONTAKTER TILL KALERGIS STUDIOS FÅR NI OM NI GOOGLAR PÅ "KALERGIS STUDIOS , NAXOS"
|
|
|||
|
|||
Jag kan rekommendera Iliovasilema som ligger nära torget inne i stan. Bodde där förra året. Det är inte super standard på hotellet men det duger gott och väl. Det är familjeägt och ägarna är väldigt trevliga
/Henrik |
|
|