|
|
||||
|
||||
Dag 24. Andros. Mat. Golden beach.
Senast redigerad av Kalimera den 2014-01-23 klockan 15:49. Anledning: Länkat inlägget till Kalimeras sida om Andros |
|
||||
|
||||
Sv: Dag 24. Andros. Mat. Golden beach.
Oj.. det ser inte ett dugg gott ut det där mezebordet.. eller.. JÄTTEGOTT..
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Ser ut som en rejäl grekisk middag. Eftersom maten på mina resor är viktig kliver Andros högre och högre upp på min kommande ö-lista.
Eva |
|
||||
|
||||
Wow!!! Meze-middag tillhör våra favoriter på Grekisk taverna, och den här ser ju inte ut att gå av för hackor. Och bland rätterna tror jag mig se flera av mina favoriter på er bild. I så fall skulle det vara Atherinas längst ner till vänster och tzatsiki och succini-biffar i mitten på bilden. Och det övriga ser ju också toppen ut. Skulle jättegärna suttit med runt det bordet.
Fortsatt trevlig resa, och är det så att ni träffar Nikoleta på Tinos så får ni gärna hälsa från Birgit o Mats och tacka för senast, d v s för mindre än tre veckor sedan. Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Hur länge har ni tänkt att vara ute denna gång, och vilka öar kommer ni mer att besöka enligt era planer ? /Homeros |
|
|||
|
|||
Vad härligt att hitta bilder och info från Andros. Har velat åka dit i flera år och om en vecka är det dags.
Är det någon här som har några tips på boende? Vi vill helst bo på "andra sidan stranden" i en lägenhet med 4 bäddar, balkong (havsutsikt, gärna skuggad) samt kokmöjligheter. Har kollat med Villa Nora-Norita men deras lägenhet är tyvärr upptagen mellan den 24-30 juni. Har haft kontakt med Galatzio men deras lägenheter har inga kokmöjligheter. Finns det fler ställen på udden? Har letat på nätet och hittar bara ett lyxhotell. |
|
|||
|
|||
Hm, Janne. Det där såg VÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT gott ut. Maten är ett av våra viktigaste kriterier när vi åker. Alla våra bra Greklandssemestrar har präglats av god mat och fin havsutsikt. Våra mindre bra Greklanssemestrar har präglats av dålig mat och hemsk uteplats (läs Kefalonia). Vad är det som serveras där på bilden?Greksalladen och tzatzikin känner jag igen, men resten då?
|
|
||||
|
||||
Potatis, grillade grönsaker, squashblommebollar, vitlökschampinjoner, small fish, bebiskalamari, grillade sardiner och gopes (fisk).
|
|
||||
|
||||
Yannis som har Nora-Norita har två andra ställen borta vi udden, bland annat Elpida som jag tror har kök. Du hittar allt via Google.
|
|
||||
|
||||
Vi vet inte hur länge vi blir borta. Den sjunde agusti ska vi på bröllop i Sverige, så tills den kan vi vara borta. Troligen åker vi hem tidigare än så. Planen är luddig, antagligen åker vi till Syros och Ios efter Tinos. Sedan får vi se.
|
|
|