Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-04, 10:47
Premiärresenären Premiärresenären är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010
Standard Enkelt boernde på Naxos??

Tips mottages tacksamt. Jag och min dotter kommer till Naxos nu på tisdag. Har redan bokat första natten på Depis Place? Är det ett OK ställe? Har inte kunnat läsa något om det. Vi tänker stanna i knappt en vecka och jag behöver råd på rum att hyra.
Eller skall jag ha is i magen och på plats gå runt och kolla???
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 11:21
Maeta Maeta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Enkelt boernde på Naxos??

Ha is i magen! Inga problem på Naxos. Gå runt och titta först. Jag har bara bott i Naxos stad men skulle valt Agia Anna eller Prokopios om jag rest till Naxos nu. Stranden i Naxos stad är i mitt tycke inget vidare....

Har luffat i 11 år och har endast en gång haft svårt att hitta boende (i Armenistis på Ikaria) men då har vi varit 4-5 i vår familj. Ibland har vi rest med andra familjer och har aldrig haft några problem att hitta fina boenden.

Maeta
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 11:56

Tack för snabbt svar. För en mamma på dryga 40 som aldrig gjort de traditionella tågluffningarna i sin ungdom, känns det liiite läskigt att förlita sig på att man skall kunna hitta prisvärda rum.
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 13:11
Maeta Maeta är inte uppkopplad

Vi reser alltid med ryggsäck. Har blivit så och det är säkert lika bra med rullväska men nu hör det till och ger mig den "rätta" känslan. Att gå med ryggsäck i vissa grekiska städer (som tex Naxos stad) kan tom vara lite jobbigt. Folk stoppar dig och frågar om du letar efter rum och de har alltid en "farbror/kusin" som har lediga rum.... Det gäller att höra sig för ordentligt så att det verkligen motsvarar det man vill ha. Ibland har vi åkt med någon och inte alls gillat det vi erbjudits, då får man tacka artigt och ta sig tillbaka till utgångspunkten.

På lilla Sikinos blev vi erbjudna ett rum "in the middle of the beach" av en man redan vid färjan. Det var sent så vi följde med för att titta. Visst var det "in the middle", precis mitt i bukten men 1-2 km upp i backen och långt från hamnbyn. Vi sov en natt och sedan fixade de ett rum åt oss där vattnet kluckade mot altanen.

Jag har berättat förut hur vi på den allra första luffen med barnen 6, 9 och 12 landade på Kefalonia 02.00 utan förbeställt! Hade inte kunnat föreställa mig hur mörk natten faktiskt är. Ur mörkret kom en mycket gammal man med "wanna rooom?" Förhandlingsläget är ju inte strålande i det läget men skinnade blev vi INTE.
Nästa morgon kunde jag inte förstå att inte någon fallit i hålorna som fanns i gatan.

Maeta
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 17:14
Ingni Ingni är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Hej!
Nyss hemkommen från öluffen, underbara två veckor!!
Vi bodde på Spiros när vi var på Naxos (hamnade först på hotel Anatoli, som låg för långt från stranden), som ligger perfekt, nära till St George stranden och Naxos stad. Det var inte så många turister så något problem att hitta boende på Naxos är det inte. Vi reste med två 11 åringar och tyckte att St Geroge stranden var väl så bra som de andra, med undantag för Plakan. Det går bussar regelbundet till de andra stränderna om man vill testa olika. Vi tyckte det var skönt att ha allt inom räckhåll på kvällarna och därför föredrog vi att bo vi St George stranden. Spiros kan varmt rekommenderas.

Ha en trevlig resa!!
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 17:21
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Då det gäller Depis Place så har jag för mej att vi tittade in där då vi var på Naxos förra året och konstaterade att här skulle vi kunna bo nästa gång vi är på Naxos. Bra läge och såg städat och trevligt ut men vi hittade ingen personal där. Priserna de ger på hemsidan verkar också trevliga och går säkert att dikutera om ni ska bo där lite längre än vad ni har bokat då ni kommer dit.
För övrigt har jag också åsikten att man inte behöver boka rum på Naxos om man inte har ett speciellt ställe som man vill bo på.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 22:31

Bra kommentar Janérik!
Nu på vår första tur till kykladerna aknske vi bara skall njuta över att faktiskt ha kommit iväg. Och inte febrilt förska hitta det ulitmata stället att bo på. Förhoppningsvis kommer vi tillbaka ocj akn därför göra små research denna sommar inför nästa besök.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.