![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Någon som bott på lägenhetshotellet Ekaterini ?? skulle vilja veta vad det finns för typ av husgeråd, kaffebryggare eller vattenkokare och om det går
att tillaga lite lättare lunch ?? Ibland har man haft turen och fått hyfsade köksredskap. Hur är hotellet för övrigt ?? Vore tacksam om någon kan svara på mina undringar. Vi åker ner den 2 augusti. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bodde på Ekaterini för några år sedan och då med småbarn, helt o.k med utrusning, var det något vi saknade så bad vi om det och fick det inom någon timme. Där fanns vattenkokare och "melittatratt" m. kanna om jag minns rätt. Två kastruller och en stekpanna... Bra läge, god service!
|
|
|||
|
|||
![]()
Har precis kommit hem från Skiathos och Ekatirin
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Susan!
Grattis till ett bra val av hotell... Vi bodde på Ekaterini 2009 och vi trivdes vääääldigt bra. Så bra att vi åker ner i år igen! ![]() Citat:
Citat:
I den lgh vi bodde i fanns tom ett durkslag och ett par vinglas, men inte hos grannen som fick hålla tillgodo med vanliga dricksglas till sitt vin. Som tur e hade vi vinglas av hårdplast som vi gav till henne... Om du kommer till lgh nr 16 (terass) så kanske du har tur om det finns en brödrost som vi lämnade kvar där nere... ![]() ![]() Jag har ett par bilder från mitt album från 2009 på hotellet... K - som nyss lärt sig att multicitera (det har bara tagit mig 4 år ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kul att få reda på vad som finns det är alltid bra. Vi åker också till Ekaterini den 2 aug. Ska bli spännande vi har aldrig varit på den ön. Vi har varit på Samos,Kefalonia, Karpathos och Kreta. Verkar som man ska ha med sig sin vatten kokare. Är det någon som kan skriva något om stranden nedan "vårt" hotell?? Eller finns något att rekommendera?? Någon bra restaurang kanske? Vi längtar så efter att få komma ner, trots tropisk värme i Sverige. Vi ses Lena och Johnny Bollnäs |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!!
Vi åker också ner den 2:a augusti. Det jag undrar mest över är hur stora enrumslägenheterna är, på Apollos sida står det att dom är "rymliga" (annars vet jag inte om vi vågat chansa). Vi ska bo tre pers i en sådan, vi är förberedda på att det kommer bli lite trångt men valde det ändå främst för läget och eftersom hotellet verkade så bra. Någon som kan svara på ungefär hur stora de är? :-) Tips om bra restauranger mm. mottages också tacksamt. //M |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Stranden i Meg ammos är helt OK! Vissa partier är väldigt steniga! Själv åker jag hellre till de andra stränderna såsom Koukounaries och Banana. Missa inte Tsougria!!! Bra tavernor finns det gott om! Både inne i Skiathos stad och i meg ammos. Inne i Skiathos stad finns Asprolithos (restaurang) och i meg ammos finns det några bra på stranden. Mitt emot Ekaterini finns taverna Edem (grillrestaurang) som har fantastiskt god gyros! Citat:
![]() Titta gärna i mitt album från Skiathos 2009. Där finns nog ett bra bilder från hotellet... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag minns rätt är det rummen med markterass som är för tre personer. Dessa rum är stora nog till tre vuxna, du kommer inte att bli besviken. Om det saknas stolar på terassen ska ni givetvis säga till och vips finns det till alla! Ha det skönt!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era svar. Ska kika i fotoalbumet. Vi ska ha balkong, så vi får väl hoppas att det finns lika mkt plats i de lägenheterna, men det låter ju lovande :-)
|
![]() |
|
|