|
|
|||
|
|||
vad är skillnaden?
vad är det för skillnad mellan apartmentment oh studio?
|
|
||||
|
||||
Sv: vad är skillnaden?
Vännen IA skrev härförliden ett bra svar på denna fråga.
Om jeg ikke tar helt feil så består et studio kun av et rom som inkluderer soveplass, oppholdsrom og kjøkken. Apartment er mer som en leilighet og regne, dvs. eget oppholdsrom med kjøkkendel og avskilt soverom, et eller flere. I oppholdsrommet er det da gjerne en sofa, som kan gjøres om til seng, + bord. Apartmentenen har ofte litt bedre skap/kommodeplass og har som regel et spisebord, noe som ikke alltid studios har, i tilegg er ofte"kjøkkenet" litt bedre utstyrt. Altså litt mere komfortabelt . Men har inntrykk av at Grekerne selv ikke alltid vet forskjellen på betegnelsene slik at du kan få både det ene og det andre. |
|
|||
|
|||
Tack för svaret Arne ,,ser nu att jag tydligen stammat när jag skrivit apartment
|
|
||||
|
||||
Har även funderat på vad som skiljer en maisonette med tex. apartment & studio !
-Kan ni svara på det då ? |
|
||||
|
||||
Citat:
En "etageo'nette" med andra ord Lena |
|
||||
|
||||
Helt rätt Lena. Det kan vara ett litet hus i två våningar, men också ett boende i större huskomplex men med två våningar.
Arne |
|
||||
|
||||
Nyss hemkommen från årets båtluff är min erfarenhet att det räcker med att ställa in en kokplatta i ett "room" för att det - hokus pokus - ska bli en "studio"...
/kimmen |
|
||||
|
||||
Nja, det tarvas mera för studiobegreppet! Det ska till en bucklig kastrull, tvenne halvspruckna koppar samt tillhörande helspruckna tallrikar. Lägg därtill tvenne sorgligt misshandlade skedar samt konstiga knivar och gafflar. Oftast sneda occh vinda.
Komplettera gärna ekipaget med en gammal rostig sil,, vad man nu ska med densamma till?? Så har du en studio dig funnit... Dock ska därtill helst finnas ett kylskåp av modell äldre. Detsamma ska brumma och väsnas mest hela natten samt svag kyla erbjuda. Arne |
|
||||
|
||||
Kylskåpet hade jag redan räknat in, Arne. Det finns ju ett sådant även i ett "room"...
/kimmen |
|
|