|
|
||||
|
||||
Markos Taverna Kato Stalos
Hej.
Vi åker till Agia Marina i sept. Är det någon somm vet om Markos Taverna i Kato Stalos fortfarande är igång. Deras hemlagade mat och trevliga bemötande skulle vara härligt att återigen få uppleva. MVH KK |
|
||||
|
||||
Sv: Markos Taverna Kato Stalos
De finns kvar!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Och de har öppet
//Kikh |
|
||||
|
||||
Fast Manolis jobbar inte kvar!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Tack för svaret.
Har ingen koll på namnen. Vet bara att det var mamman som jobbade i köket och ev. en dotter eller syster. Det var en son som tog upp matbeställningen, var det Manolis? Två döttrar jobbade i tavernan. Det var c.a 1.5 år mellan mitt besök där och hon kände igen mig, dottern som tog upp beställning på drycken. Vi skulle beställa taxi ned till Kato Stalos då vi var där p.g.a att några i sällskapet hade problem att gå längre sträckor. Då kom mor i huset och erbjöd att skjutsa dom ned till hotellet. Snacka om sevice. MVH KK |
|
||||
|
||||
Det var säkert Manolis som tog upp beställningen men han har en bar i Kato Stalos i år. Mor i huset heter Loula. Hon skjutsade mig många gånger när jag bodde i Pano Stalos. Hälsa från Louiza (mitt grekiska namn) att jag längtar efter hennes mat!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Sonen som vi haft som kypare varje gång är han som bor i New York på vintern...är det Manolis? I så fall var han där och jobbade även nu förra veckan...
Malin |
|
||||
|
||||
Ja det är han, men det är några år sedan han var i Nea Yorki. Hans tid och krafter räcker kanske till mer än baren.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Malin |
|
|||
|
|||
Jag och min sambo var där 3 ggr under våra 2 veckor i agia marina.
Tänkte jag kunde som kock/kökschef skriva vad jag tyckte och vilket intryck jag fick av stället. - Väldigt trevlig personal, var en kille i 30 års åldern som jobbar som servitör, bäste vän med familjens son. Tror han heter Patos? eller något sådant. Han är väldigt trevlig fast dock så har han alltid på sig en smutsig t-shirt och orakad och om jag inte har fel antingen lite på lyset eller så gillar han och röka gräs varje gång vi var där. Dottern som jobbet i baren med den extremt breda rumpan var väldigt mjuk och snäll, lite blyg av sig. Mamman var väldigt trevlig hon med, och pappan i familjen smög runt hela tiden med sin käpp även då han inte kan direkt göra något i verksamheten så gillar han gärna hålla ett öga på stället hehe. - Maten i sig tyckte jag personligen var helt ok, väldigt gamaldags matlagning fast tycker att smaksättningen var lite tafatt ( dock så under dom 2 veckor vi var på kreta så har vi inte ätit mat som har varit något speciellt kryddad ) smaken är juh lite som baken. Jag gillade väldigt mycket om deras Moussaka och stiffado, resten var jag inte så förtjust i, smakade nästan allt dom hade att erbjuda under dom 3 ggr vi var där, och varje gång vi var där så hade dom alltid samma mat att erbjuda. Däremot så tyckte inte min sambo om maten, hon petade i den typ och lämnade, vilket slutade med att jag var tvungen och äta lite av hennes så man inte behövde att skämmas haha Såg dock att under dom gångerna vi var där så kvinnorna som åt där inte tyckte om maten såg mest ut som om dom petade lite i den och fnyste åt den, utan det var mera männen som tyckte om det. Antagligen pga att det är mera som husmanskost, typ mormors mat. - Enda minus är backen upp haha |
|
||||
|
||||
Tack för alla svar ang. Markos Taverna. Får gå dit och kolla läget. Tur att det är backe upp för oftast äts det för mycket. Att besöka tidigare tavernor kan ibland bli besvikelse, så det blir riktigt spännande att se.
MVH KK |
|
|