![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad uppskattar du mest här hemma efter att ha varit på semester i Grekland?
Friskt rent vatten direkt ur kranen både för dryck och dusch kommer absolut i topp på vad jag uppskattar mest. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Tvättmaskinen, när jag tänker spontant
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Knäckemacka med ost och gurka
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Friskt vatten har jag i kranen på semestern också
![]() ![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Förutom dricksvattnet och min säng så är det nog att slippa krångla med toalettpappret i diverse dåligt konstruerade papperskorgar.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med - att få slänga papperet i toaletten och sedan min säng och MJUKA kudde.....många hotell har så hårda kuddar men det verkar börja ändra sig till mer mjuka kuddar....
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu råkar jag bara bo i Grekland,men kan jag få svara? KÖPCENTRUM!!!! Det tar sån förbaskad tid när manska handla här! Kuddar stoppar jag själv och bäddmadrass har vi en tunn skumgummi-variant till (hör av dig om du har plats kvar till en ordentlig bäddmadrass!). Jag saknar bara köpcentrum!
//Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
När jag är i Grekland så saknar jag min mjuka säng hemma, men när jag väl kommer hem så sover jag mycket sämre. Sover mycket bättre i Grekland trots värk i kroppen av det hårda underlaget... Duschen hemma är mer pålitlig. Behöver inte undra om man plötsligt ska bli skållad eller få en kalldusch
![]() Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Herregud - jag trodde att svaret var självklart!
Att ÄNTLIGEN kunna slänga toapappret i toaletten!!!! ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min egen säng!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Att slippa de lite omständiga toabesöken, dvs gå baklänges in i det lilla rummet, stänga dörren, sen sätta sig på snedden på dasset för att undgå handfatet, resa sig och backa ut igen eftersom lysknappen sitter på utsidan, sen backa in igen och så klart slippa hinken bredvid toan för pappret!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jobbet, så jag så snabbt som möjligt kan jobba ihop till en ny Greklandsresa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Min säng och min kudde!!!!!!!!
Kicki |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med Riitta: tvättmaskinen!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Morgontidningen till frukost är alltid skönt efter att vi kommit hem,men samtiigt är det så himla skönt att vara utan den i Grekland.
![]() Annars är vi aldrig borta så länge att vi hinner sakna något hemma. Sen är det alltid skönt att kunna spola ner pappret igen i toan, men det tar ändå några dagar innan jag slutat försöka lägga det i vår toahink ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Att bjuda hem vänner på middag (med obligatorisk bildvisning
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() För min del så är det ett kallt glas mjölk o min säng såklart.. //Maggan |
|
|||
|
|||
![]()
Helt klart duschen med bra tryck och varmvatten hela tiden!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett enda ord: Livet
Vi har bara ett enda oavsett här eller där. //U |
|
|||
|
|||
![]()
Otvivelaktigt - att gå ut barfota på vår mjuka och daggvåta gräsmatta, sätta sig mitt i grönskan med en kopp kaffe och bara vara tillbaka. En barfotapromenad över varma och släta klippor i Bohuslän går inte heller av för hackor. Eller en svalkig kvällstur med cykel efter en lugn och vacker väg är också att uppskatta.
/Anders |
![]() |
|
|