|
|
||||
|
||||
Till Thassos
Bara varit hemma några veckor och längtar tillbaks! Funderar starkt på att åka ner i september, bara boka flyg denna gång, något jag ALDRIG gjort förrut!!
Så nu vill jag ha hjälp! Om man bara bokar flyg till Thassos, så åfr man väl ta en taxi till färjan?? Vad kan det kosta (frågar jag som aldrig åker taxi i Grekland)? Sedan antar jag att man kan köpa biljett till färjan vid hamnen?? Någon som vet vad det kostar?? Hoppas på god hjälp så jag kommer tillbaks till min älsklings-ö!! Tjing |
|
||||
|
||||
Sv: Till Thassos
Om du köper flygstol med något av charterbolagen brukar man kunna köpa till busstransfer.
Lycka till! Katitzi |
|
||||
|
||||
Ja nu är det så att jag kan inte boka transfer via bolaget och jag tänkte att det var skönt att sköta det själv kanske!?!? Någon som har kolla på det och kanske rest så och nu vill tipsa mig??
Tjingeling |
|
|||
|
|||
Taxi fra Kavala til Keramoti, 8 - 10 € (link):
"Arrival to the airport of Kavala (Chrissoupoli): If you arrive at the airport of Kavala you need a transfer to Keramoti. You only can go by taxi there. Of course you can drive from the airpot to Kavala, but Kavala is about 40 kilometers far away from the airport, Keramoti only about 10 kilometers. The taxi needs about 20 - 30 minutes to Keramoti and costs between 8,00 and 10,00 €. The luggage could cost some extra money. You will find the taxi in front of the arrival area. Don´t forget to negotiate about the price"! |
|
||||
|
||||
Det intresserar mig att höra med vilket flygbolag du tänker att flyga till Kavala från Sverige?
Flyger något bolag direkt från Stockholm till Kavala? Jag har alltid (under tjugo år) flugit från Helsingfors via Wien/Budapest till Thessaloniki och tagit därifrån en bus till Kavala eller via Tyskland till Kavala om jag har tagit charter. Det är inget problem att ta en taxi från flygfältet till Keramoti och man kan köpa biljetten till färjan i kiosken på hamnen. Ha en kul resa! |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack för era svar!
Jag åkte med Apollo i somras. Det är SAS som flyger både Airtours och Apollo dit! Nu tänkte jag boka via Airtours, billigast så. Dock går det inte att boka transferen när man bara tar flyget!?!? Tror nog att jag ska klara av att ta taxi och båt för att komma "hem" till Thassos! Tusen tack!! Tjing |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack också för min del!! Det är ju hemskt billigt att ta Airtours till Kavala, åtminstone om man kan ta sistaminuten flyg. Jag är verkligen avundsjuk, ty det finns inga bolag i Finland som har flyg till Kavala/Thassos nuförtiden .
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Göran |
|
|