![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Den 1 dec bär det av för mej och maken till Pelepenessos på olivplocknig. Vilket äventyr. Helt otippat för bara nån månad sen. Men ett infall om att resa slog ner som en blixt. Och nu bär det snart av. Helt galet, grekland i dec, men så spännande och underbart kan det bli.
Två som längtar ![]() Inger o Bosse |
|
|||
|
|||
![]()
Ha det så härligt! Det är säkert en härlig upplevelse och den står på min önskelista också. Kanske går min dröm att realisera nästa år....
Peloponessos är ju en fantastisk del av Grekland. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ja du får jobba på drömmen Lissi.
Vi har aldrig varit i den delen av Pelepenessos tidigare. Det är i närheten av Kalamata vi ska. Ser i vart falla underbart ut på alla bilder. Inger |
|
||||
|
||||
![]()
Vad roligt
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det har jag full förståelse för, för oss är det ju mest exotiskt o lite spännande. Men det är innan vi provat de, det kanske låter annat efter en veckas jobb. Det lär ju bli som vilket jobb som helst när man gör det varje år. Så du bor där nere Anneli56, vi ska vara nära Koroni.
|
|
|||
|
|||
![]()
Visst ska man förverkliga sina drömmar! Lite i taget har jag de senaste åren förverkligat några av mina, som att gå skrivarkurs, att våga åka ensam till Grekland, att våga byta inriktning på jobbet och nu har jag olivplockning näst på tur
![]() Lissi-bara modigare med åren ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Enigma Senast redigerad av Enigma den 2010-11-22 klockan 13:47. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Har heller ingen längtan till Thailand. Däremot längtar jag alltid till Grekland.
|
|
|||
|
|||
![]()
Snart färdigpackad, i morrn bär det av
![]() Inger |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi, jag har också märkt att man blir modigare med åren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kan nan beratta for mig hur det dar med olivplockning funkar egentligen, far de som aker till Grekland och plockar oliver betalt for det eller far man gratis husrum och sa eller? Eller far man t.o.m betala for det?
Jag sjalv som bor i Grekland och hjalper till med min mans slakts oliver varje ar, vi klagar alltid over att det ar sa mycket jobb, det ar sa roligt nar man tanker pa att det finns folk i andra lander som aker till Grekland bara for att gora just det och med noje dessutom. Kanske skulle ta och bjuda in nara? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hur gjorde Du Riitta??? Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gjorde så, som du beskriver
![]() Ordnade boende själv, för jag ville bo i stan. Blev bjuden på jättegod lunch och kaffe varje dag jag jobbade ![]() Samt olja med mig, och har olja kvar där nere som jag kan ta med mig nästa resa ![]() Den här familjen hade kanske högst 50 träd på lite olika ställen så dom gjorde olja för eget bruk. Kan tänka mig att ställen där det finns stora olivlundar med hundratals träd anställer man folk för att plocka. Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag berättade för en bekant om att Riitta var på Karpathos. Hon sa spontant: Säg åt henne att komma hit, jag bjuder på mat och husrum !
Kanske vi ska starta en liten kontaktverksamhet och se om det funkar...? |
|
||||
|
||||
![]()
Morrn allihop!
Vilken bra idé!! ![]() ![]() Har oxå funderat många gånger på det här. Tack för alla bra tips och ha en trevlig helg på er!! Sanna ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Sega och uthålliga och modiga är vi i alla fall! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det skulle säkert gå bra Lissi
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har man plockat potatis i Sverige, klarar man nog att plocka oliver i Grekland, eller ? ![]() |
![]() |
|
|