|
|
||||
|
||||
SNABBÅTAR TILL/FRÅN AMORGOS
Jag har klart för mig att exakta tidtabeller och prisuppgifter för snabbåtarna i Grekland inte tillkännages förrän strax innan säsongen börjar. Men lite vägledning kan man ju ha från fjolåret, om man vet något om det. Därför är min fråga om det är någon som vet hur det förhöll sig 2010 med nedanstående vad gäller snabbåtar (typ hydrofoils, seajets etc)
Piraeus - Amorgos resp Amorgos - Piraeus Mykonos - Amorgos resp Amorgos - Mykonos Kos - Amorgos resp Amorgos - Kos Avgång vilka dagar och c:a klockslag? C:a restid? C:a priser? Mats |
|
|||
|
|||
Sv: SNABBÅTAR TILL/FRÅN AMORGOS
Jag ställde en liknande fråga här på forumet för några veckor sen och fick ett suveränt tips från Ola. Det gällde då Sifnos. Om du letar upp tråden (under Sifnos) "måndagmorgonbåt i slutet av maj" så har du en länk i hans svar där.
|
|
||||
|
||||
Det var ju en jättebra sökmotor. Den kommer att vara till stor nytta för sökningar både framåt och bakåt.
Tyvärr finns det enligt den inga förbindelser mellan Mykonos och Amorgos, men det kan ju dyka upp när vi närmar oss säsongsstart nästa år. Tack för tipset Charleston! Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Yanna |
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
|||
|
|||
Citat:
Men det säger ju inget om förbindelserna nästa år... |
|
||||
|
||||
Jodå, jag minns ditt inlägg Peter. Men jag har sett det någon annanstans också. Men oavsett vilket så tycks det inte finnas något på färjesajterna nu, så jag får ge mig till tåls.
Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Tacka inte mej! Tacka den som jag inte kommer ihåg!
/Ola |
|
||||
|
||||
Tack Charleston!
Tack Ola! Tack den som inte Ola kommer ihåg! och inte minst ............... TACK KALIMERA, JANNE OCH CAMILLA! Det är ju bl a detta som är en av många finesser med ett så här bra Greklands-forum. Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Det var ju jättebra med "Open Seas" hemsida där man kunde se retroaktiva turlistor för de grekiska färjelinjerna. Men tyvärr ......... nu när jag åter tänkte använda sajten så fungerar inte adressen längre utan svarar "Error". Någon som har en ny och fungerande adress till Open Seas? Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Ganska nyttig länk. Även om man stuvar om en del med tider mm mellan åren så ger ju tidtabellerna från den gångna säsongen en viss vägledning om vad man kan förvänta sig i kommunikationsmöjligheter. Håller på att snickra lite för att se om vi kan få till en vettig lösning för att ta oss till Amorgos i början av juni. Har hittat flygbiljetter med direktbokning hos SAS/Aegean för c:a 2800 ToR per person. Båtkostnad Santo-Amo tillkommer. Har fått för mig att SeaJet kostar c:a 40E per person enkel resa. Verkar det stämma? Känns ändå ganska hyfsat jämfört med flyg Kph-Aten+båt. Mats |
|
||||
|
||||
Jag har ingen aning om vad den sträckan kostar, men jag tycker det låter mycket.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
|