Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-16, 09:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Fototävling - Mitt Grekland

Nu är det dags att rösta på bilderna i kategori Mitt Grekland. Sista dag att rösta är den 22 december.
Gammal 2010-12-16, 12:24
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Fototävling - Mitt Grekland

Verkligen en mängd fina bilder. Det är tydligt att många längtar efter bad och solnedgångar och Mythos! Jag som bor här har en annan syn på landet. Vore det svenska motiv skulle det säkert bli snötyngd skog, kor på bete och smultron...
Gammal 2010-12-16, 12:36
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Haha, även här var det ett par motiv som jag själv valde bland innan jag slutligen skickade in min bild. Många som har sett detsamma, tydligen. Annars tycker jag väl att bilder på fötter är lätt överskattade... det var kanske kul första gången, men sen räcker det. Och för att vara extra grinig: om öl, vin och sprit är essensen av Grekland, kanske det är dags att se över sina alkoholvanor...

Karin
med en vecka kvar till Atenresan
Gammal 2010-12-16, 12:55
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Haha, även här var det ett par motiv som jag själv valde bland innan jag slutligen skickade in min bild. Många som har sett detsamma, tydligen. Annars tycker jag väl att bilder på fötter är lätt överskattade... det var kanske kul första gången, men sen räcker det. Och för att vara extra grinig: om öl, vin och sprit är essensen av Grekland, kanske det är dags att se över sina alkoholvanor...

Karin
med en vecka kvar till Atenresan
Tja, kategorin heter ju "Mitt Grekland" och då får ju alla ha fötter, sprit eller vad de vill på sina bilder.

Annars har jag en klockren favvo. Jag har väldigt svårt att se att den inte kommer att vinna. Tyvärr har jag röstningsförbud på den, då det råkar vara mitt bidrag...

/Wolf
Gammal 2010-12-16, 13:10
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Tja, kategorin heter ju "Mitt Grekland" och då får ju alla ha fötter, sprit eller vad de vill på sina bilder.
Jag har inte sagt någonting om vad man "får" ha på sina bilder. Däremot har jag uttryckt mina tankar om vissa typer av motiv, och det har jag väl rätt till, eller? MÅSTE man älska allt?

F ö tycker jag som du: min bild är den bästa!
Gammal 2010-12-16, 18:42
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Har lyckats missa (alltså komplett misslyckats...) alla röstningsdatum tidigare, men denna har jag kanske en chans på!
Aina
Gammal 2010-12-16, 20:55
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
min bild är den bästa!
Kolla en gång till! Min bild är ju helt outstanding, ser ni inte det?? Det är den allra bästa bilden!

Yanna
Gammal 2010-12-16, 21:58
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Vänta nu, i mitt grekland är alla vinnare, fast mitt foto är ju verkligen taget i just mitt Grekland så där får ni svårt att slå mig. Sorry...
Gammal 2010-12-16, 22:14
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
mitt foto är ju verkligen taget i just mitt Grekland så där får ni svårt att slå mig. Sorry...
Så sant, så sant! "Mitt Grekland" är så personligt att vinnarbilden kanske inte alls är just MITT Grekland även om bilden i sig är ett mästerverk.

Yanna
Gammal 2010-12-16, 22:27
karinafps avatar

Precis! Och därför var det faktiskt inte så svårt att välja den här gången, eftersom flera av bilderna var tagna just DÄR...
Gammal 2010-12-16, 22:46
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jaja, ni får säga vad ni vill. Vinner inte min bild så måste det vara fusk. Den är ju bara bäst!!

/Netwolf
Gammal 2010-12-16, 22:50
karinafps avatar

Jo men som sagt, det är inte säkert att den bästa bilden vinner, eftersom det kanske inte är den som visar MITT Grekland...
Gammal 2010-12-16, 23:20
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

I motsats till fjolårets fototävling så tycker jag att det i år var betydligt lättare att välja ut mina tre favoriter, åtminstone i den här kategorin. Ska bli spännande att se om jag lyckats lägga min röst på någon av er. Borde ju nästan vara så med tanke på det sköna självförtroende som många av er visar. Rätt inställning!

Mats
Gammal 2010-12-17, 10:01
Malina Malina är inte uppkopplad

Fina bilder!

MEN, jag är också väldigt trött på bilder med grekisk sallad,öl(särskilt detta uttjatade Mythos).retzina,ouzo osv!
Gammal 2010-12-17, 11:30
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Virkelig vanskelig dette her. Tenk om man fikk ha flere stykker innen hver rangering... Som alltid mange flotte bilder.
Det ble et valg etter hjerte, om man kan bli forstått med det uttrykket her. Altså kanskje ikke de fotografiske mesterstykkene. Men det som gir gjenkjenning og en riktig god følelse. Feriemodus simpelthen.
Gammal 2010-12-17, 14:21
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Men vadå?Mythos och greksallad är väl mycket Grekland,iallafall för många av oss.
Gammal 2010-12-17, 15:43
Malina Malina är inte uppkopplad

Jomenvisst! Bara att det blir så tjatigt!Alla vet ju att det finns grekisk sallad i just Grekland och fan vet om Mythos smakar så mycket bättre än "en iskall Pripps blå"...

Det är precis lika tjatigt som när folk säger eller skriver detta eviga "tur att vi alla är olika".
Big fat news!!!
Gammal 2010-12-17, 17:59
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Det ble et valg etter hjerte, om man kan bli forstått med det uttrykket her.
Självklart förstår alla uttrycket "ett val efter hjärtat".
En svår kategori "Mitt Grekland". En bild som betyder otroligt mycket och som är kategorins allra bästa bild för den som tagit bilden, kanske inte alls fångar andra..., kanske, kanske inte...

Det har varit många fina bilder i alla kategorierna, fint att se även om jag har valt att vara helt passiv i år. Ibland hinner man inte ens med de mest enkla och roliga små nöjen, men nästa år... då VILL jag också vara med.

Ska bli kul att följa med i vinnarbilderna, hoppas de kommer i jul- och nyårshelgen.
Gammal 2010-12-17, 20:27
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Håll Era kommentarer för Er själva,,,Ni blir besserwissar och skrämmer bort folk från Vårt bästa Forum,,/Phia
Gammal 2010-12-17, 23:30
karinafps avatar

Nej, inte är man någon besserwisser för att man uttrycker sin åsikt. I ett diskussionsforum ska man väl kunna diskutera? Inte måste man väl hålla tyst om vad man tycker för att inte riskera att någon tycker olika? Leve det fria ordet!
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.