Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-17, 21:20
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Naxos sommar 2011

Jag har nu börjat planera en resa till Naxos i juli 2011.

PLANERING
Reseperiod: v.29 alternativt v.30
Reslängd: 7 dagar
Boende: pensionat eller hotell
Resmål: Naxos stad

Jag tänkte boka boende och flyg var för sig. Tror att det blir billigare än färdiga paket via researrangör. Dock har jag några frågor, som jag hoppas få svar på innan jag bokar alltihopa.

FRÅGOR
- Är det någon som känner till något bra pensionat? Eller något annat billigt boende?
- Ska jag boka boendet hemifrån, eller vågar jag chansa på att boka på plats?
- Jag som då tänkt åka flygstol ner, hur blir det då med transfer till båten samt båten till Naxos? Är det någon som vet hur det blir?

H: Inha
Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 12:02
inhas avatar

Standard Sv: Naxos sommar 2011

Nu är resa bokad. Två veckor på Naxos i juli. Det blev Nazos stad med Apollo.

Det känns grymt att nu ha bokat. Ser fram emot resan. Vad härligt det ska bli! Jippiiii!

Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 19:46
KristinaEs avatar
KristinaE KristinaE är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Hej,

Vi ska också till Naxos i juli. Åker från Arlanda den 9-23/7. Och kommer att bo på Naxos Resort.
När åker ni och var ska ni bo.

Häls Kristina.

Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 19:14
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KristinaE Visa inlägg
Hej,

Vi ska också till Naxos i juli. Åker från Arlanda den 9-23/7. Och kommer att bo på Naxos Resort.
Citat:
Ursprungligen postat av KristinaE Visa inlägg
När åker ni och var ska ni bo.

Häls Kristina.

Hej Kristina,
Jag åker från Arlanda den 16/7 och är åter till kära "Svedala" den 30/7. Jag kommer bo på hotell Panormos.

Vi åker verkligen omlott varandra.

Häls. Carina

Senast redigerad av inha den 2011-02-18 klockan 19:55.
Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 19:36
inhas avatar

Jag åker till Naxos under perioden 16-30/7 (2011). Jag kommer under dessa två veckor att förutom sol och bad, även utforska ön och grannöar genom dagsutflykter.

Är det någon/några fler som åker ungefär samma period och vill ha sällskap så hör av er. Ni får jättegärna hänga med på utflykterna. Man brukar ju säga att ju fler desto roligare.

Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 23:15
Maria/Mickes avatar
Maria/Micke Maria/Micke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Du verkar ju redan ha bokat boende men annars kan jag REK. Stella Pension Nära St Geoges Beach & "stan" Bra läge !!
Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 23:33
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Maria/Micke Visa inlägg
Du verkar ju redan ha bokat boende men annars kan jag REK. Stella Pension Nära St Geoges Beach & "stan" Bra läge !!
Ja ni har helt rätt. Jag har redan bokat boende. Bokade nämligen paketresa. Ska absolut ta/ha ert förslag/tips i åtanke vid nästa besök på Naxos. Jag är superglad för alla tips jag kan få gällande allt en resa handlar om. *tummen upp*

Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 14:38
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Jag och min syster ska också till Naxos den 16 juli, vi åker flygstol med apollo så vi hamnar nog på samma plan...vi har bara 1v där tyvärr, men 1v är bättre än ingen vecka alls, vi ska också bo i naxos stad vi ska bo på Pension Irene 2...få se om vi kanske kan göra någon utflykt ihop, vore kul
Svara med citat
Gammal 2011-03-06, 17:15
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Jag och min syster ska också till Naxos den 16 juli, vi åker flygstol med apollo så vi hamnar nog på samma plan...vi har bara 1v där tyvärr, men 1v är bättre än ingen vecka alls, vi ska också bo i naxos stad vi ska bo på Pension Irene 2...få se om vi kanske kan göra någon utflykt ihop, vore kul
Ja en vecka är alltid bättre än ingen vecka! De vore absolut jätteskoj om vi kanske kunde göra en utflykt ihop. vi kan absolut se vad vi kan hitta på när avresan från arlanda närmar sig, och/eller vi är på plats.

åh, vad skoj det ska bli att resa!

Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 21:17
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Nu har du en ny resekamrat i form av din sambo. Men har ni tankar på göra utflykter? Jag tänkte ta mig en dagsutflykt till grannön Paros. Om ni vill så får ni så klart hänga på.

Några dagar kvar! Nedräkning för fullt!

Syns kanske på Arlanda!
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 07:11
inhas avatar

Åh vad härligt! Nu bär det verkligen av! Befinner mig just nu på Arlanda o väntar på att få gå ombord på planet. Naxos, here I come!
Svara med citat
Gammal 2011-08-01, 13:44
inhas avatar

I love Naxos! - säger jag bara!! Det var jättefantastiskt där. Av det jag hann se så var det fint. Helt klart ska jag dit igen.

Nästa gång jag åker dit ska jag vara i Grekland längre än en vecka och kanske till och med båtluffa lite, så man får se mer av ö-världen.

Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 15:13
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg
Nu är resa bokad. Två veckor på Naxos i juli. Det blev Nazos stad med Apollo.

Det känns grymt att nu ha bokat. Ser fram emot resan. Vad härligt det ska bli! Jippiiii!

Lite ändringar har skett sedan jag bokade resan. Attans! MEN en vecka blir det i alla fall istället för två som ursprunget. Jag kommer bara åka perioden 16-23/7. Inte fy skam det heller.

Åker fortfarande med Apollo men kommer bo på annat hotell (Vakhos hotell). Tror att det kommer bli bra.
Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 16:11
inhas avatar

Åh, vad jag längtar att få åka iväg till Naxos! Att gå i shorts. linne, flipflops. Lägga mig raklång som en planka i bikinis på stranden och känna brisen smeka min hud. Äta god grekisk mat. Njuta till fullo!

Nu är det inte många veckor kvar, typ bara ca 5 veckor. Det i jämförelse med när jag bokade resan tidigare i år. Då kändes det hur långt som helst till utresan från Arlanda.

Håller på att sluka information om Naxos genom att plöja guideböcker, och vad som skrivs här på Kalimera. Har även fått en del tips av NaxosLotta. tummen upp för det! Fast jag får nog spara mig lite så jag har något att ta reda på när jag är på plats.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.