|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. | 162 | 65.59% | |
Ja, jag ska boka senare. | 54 | 21.86% | |
Nej. | 10 | 4.05% | |
Vet inte. | 14 | 5.67% | |
Jag bor i Grekland. | 7 | 2.83% | |
Antal röster: 247. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
Resa till Grekland 2011
Jag känner en viss optimism inför årets säsong. Jag märker det främst på att fler har beställt nedräknare än förra året, och att vi har sålt fler E-guider än förra året vid samma tid. Det är bara att hålla tummarna att min känsla är rätt, och att det inte blir några "störningar" i form av strejker och annat elände.
Jag har inte bokat resa ännu, det brukar jag inte göra så här tidigt på året, men jag vet att jag ska åka till Grekland i år. Dock inte i samma omfattning som förra året. Hur är det med dig? Ska du åka till Grekland i år? |
|
||||
|
||||
Sv: Resa till Grekland 2011
Ser ut som att alla ska resa den ena (jag) har bokat och den andra ska boka :-)
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
2 Kretaresor bokade... den tredje på gång Får nog svårt att hinna med 4 ggr i år dock Men vem vet
Malin |
|
||||
|
||||
Japp bokat flygstol till Santorini för vidare färd till Naxos.Ska bo på pension Sofi i Naxos stad. Hoppas att det är bra Min sambo har velat till Naxos i flera år ,men nu bär det iväg 11 juni och två veckor framåt hoppas vädret är bra det är ju lite tidigt i juni men nog varmare än i Luleå. Gud vad jag längtar
|
|
||||
|
||||
Citat:
Malin |
|
||||
|
||||
Oh, yes! När resorna börjar dyka upp på Apollos hemsida till Kos, då börjar det pirra i kroppen... Så, den första resan är bokad, i maj, till Kalymnos. Senare, i sommar, hoppas jag kunna hitta en billig resa till hösten... /Eva |
|
||||
|
||||
Ja visst har vi bokat. I maj till Kos fvb till Kalymnos. Från Köpenhamn med SAS till Aten, byte till Aegean Airlines till Kos, priset kan anses hyfsat billigt, 1500 kronor, och sedan vidare med båten till Kalymnos. Efter 2 veckor tillbaka från Kos till Göteborg med Apollo, direktflyg 698 kronor
Och just nu, ikväll, så går telefonerna varma här i Blekinge och Skåne för en av oss har hittat biljetter till bra priser som vi ska beställa om allt klickar. Gäller 2 veckor i september till Kalymnos Längtan dit är stor! Siw och Lena |
|
||||
|
||||
Klart vi ska åka! Men vi väntar på besked om när makens dotter kan komma över från Kanada. Sen kan vi börja leta biljetter.
Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
Antagligen inte. Det blir första gången sedan 1991 som jag inte åker.
Gunilla |
|
|||
|
|||
Vi har bokat. Det blir Skopelos/Alonissos maj/juni.
|
|
||||
|
||||
VÄLDIGT osäkert i år , men 2012 DÅ ska jag åka har jag bestämt ialla fall. Eftersom ensamresenärer ska "bestraffas" så går biljetterna på ca 1500-2000 kronor mer än för de som reser i sällskap med någon, då gäller det att ligga i o spara.
Irene |
|
||||
|
||||
Vi har bokat! Två veckor till Thassos - det ska bli underbart . Fyra år sedan vi senast var i Grekland (och då på Kreta) så det är verkligen på tiden .
|
|
|||
|
|||
Ja, årets första Greklandsresa är bokad idag. Hittade biljetter med SAS Göteborg-Aten t.o.r till ett ganska bra pris - 2085:-/pp. Vi åker d 24/5 och hem d 10/6 så nu är det bara att börja planera. Bila på fastlandet??? eller några öar ex Andros, Kea, Kithnos el kanske ett återbesök på Tinos?
Får se vad vi bestämmer oss för. Planerar också en resa senare i höst men den bokningen får vänta lite. |
|
|||
|
|||
Bokade tidigt (oktober eller november) eftersom vi är så många som ska åka denna gång - 13 vuxna och 6 barn till Naxos månadsskiftet maj/juni!
|
|
|||
|
|||
Bokat resa till sept/okt nästa år. Bra pris med Apollo till Samos och hem från Kos med SAS/Olympic Airways. Hoppas också på ö-luff i Kykladerna till försommaren!
Anne |
|
|||
|
|||
Citat:
Själv har maken och jag bokat en resa över andra halvan av april till Tinos där vi ska fira grekisk påsk. Då har även en av sönerna med familj anlänt för att vara sista veckan med oss så åker vi hem med samma flyg. Det ska bli HÄRLIGT! I höst hoppas jag på olivplockarvecka någonstans, helst på Tinos förstås. Lissi Senast redigerad av Lissi den 2011-01-10 klockan 12:24. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Har bokat två resor till Aten en på 1 vecka 28/5-4/6 och en på 4 veckor 9/7-6/8. Det är klart så blir det en Olivplockarresa i november
Lolis |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Konstigt nog har jag inte börjat fundera på saken alls ännu Känns som att jag kom ju hem nyss och nu när man inte måste passa in massa semesterveckor utan är friare så kan man bestämma sig när man får lust
Lite börjar det nog dra i Kalymnostarmen Riitta |
|
|||
|
|||
Ja, lugnet vilar över årets Greklandsbehov - eller nåt!
En flygstol t&r för mig själv över påsklovet till Kreta. Två flygstolar t&r till Aten 22/6-6/7 för maken o mig. På hösten går det lättare för mig att inte åka till Grekland. Ha de' Sheila |
|
|