![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hur vet man om en bokningssite är seriös? Har kollat på hotell på lite olika sidor (alpharooms.com, sunshine.co.uk, hotels4u.com, eurobooking.com).
Mvh Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Leta gärna hotell och kolla priser på bokningssajterna, men ring direkt till hotellet och boka, är mitt råd.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har flera gånger använt venere.com och booking.com och har bara goda erfarenheter. Förra året gick det t.ex. utmärkt att kostnadsfritt avboka en hotellnatt i Aten två dagar innan vi bokat.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tobbe |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och, visst, priserna verkar nästna alltid vara lägre på dessa sajter än direkt via hotellet. Av någon anledning. Kanske för att hotellen slipper "besvären" med själva bokandet, vad vet jag? Eller också kan det ju vara för att många ingår i stora hotellkedjor numera? |
|
|||
|
|||
![]()
Jag använder alltid Booking.com och har ännu aldrig blivit besviken.
Mest bokar jag till mina Londonresor men jag har även bokat hotell i Petra/Jordanien, Mallorca, Bergamo, Wien m m Avbokningsreglerna som nämns ovan är olika från hotell tilll hotell men vid flera tillfällen är det så att de är mycket generösa dvs man kan göra ändringar och avbokningar väldigt nära inpå ankomst. Detta anges tydligt i de faktarutor man bör läsa innan man slutför sin bokning. |
|
||||
|
||||
![]()
Även jag rekommenderar booking.com. Har aldrig blivit besviken.
/NW |
|
|||
|
|||
![]()
Booking.com har vi också använt innan, och bara positivt. Nu har jag ju hittat hotell på annan site (alpharooms.com, sunshine.co.uk, hotels4u.com, eurobooking.com) billigare (fler alternativ) och även andra hotell än de som booking har. Så hur vet man....
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har också använt booking.com flera gånger och varit SÅ nöjda. Vi bokade av ett rum och bokade till ett annat rum utan problem inför Madridresan och ett annat år blev vi tvungna att boka av då flyget inte skulle gå. Inga problem alls. Det som är bra med booking.com är deras gästrecensioner där även riktigt dåliga omdömen står med. MAn ser både vad som är bra och inte bra enligt tidigare gäster. Eftersom vi är nöjda med dem så blir det ju så att vi fortsätter använda dem.
Vi har också använt venere, men blev inte lika nöjda då. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Kan bara instämma, har använt booking.com när vi rest till Edinburgh, Berlin och nu senast Barcelona. Toppensida och aldrig några problem
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även hotels.com och hrs.com kan du betrakta som seriösa.
(Om du vill ha några att jämföra booking.com med) De siter du räknar upp (alpharooms.com, sunshine.co.uk, hotels4u.com, eurobooking.com), har jag aldrig hört talas om. Lars |
|
||||
|
||||
![]()
Har använt mig av bookings.com och hotels.com utan problem. Även Expedia.com också för ganska länge sedan och den site som SAS använder sig av när man går in på deras hemsida. Den förstnämnda brukar ha den fördelen att du inte betalar förrän du checkar ut (om det inte är något supererbjudande, då brukar de vilja ha betalt direkt men då är det angivet särskilt). De har bra avbokningsregler också.
Har bokat hotell på allehanda ställen genom dessa siter men aldrig i Grekland! Det mest minnesvärda är i Barcelona där vi bodde på ett hotell vid Placa de la Cataluna. Hade angivit som utsikt som önskemål och de tre rum som vi fick hade alla en stor balkong utåt torget. En verklig fullträff och till ett otroligt bra pris också ![]() Celbe |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har provat Travelstart, Supersavertravel, hotels.com, booking.com, sembo och expedia. samtliga av dessa har jag rest/bokat med mellan 2-5 ggr. Är jättenöjd med alla, mest med Sembo och Expedia.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Håller med alla som rekommenderar Booking.com. Bokande via dem i Glyfada i höstas. Det bästa hotell jag bott på i Grekland till otroligt lågt pris. De hade den största frukostbuffé jag sett i Grekland... Det verkar som att Booking är duktiga på att förhandla fram riktigt bra priser hos de hotell som är med där!
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Under reglerna på Bookings.com står det att de aldrig debiterar kontokortet (om det inte är en bokning som kräver omgående betalning, vilket då framgår). Däremot kan det ske en förauktorisation för att säkerställa att det finns täckning. Efter kontrollen finns hela beloppet till förfogande igen.
Något belopp har aldrig blivit reserverat på de kontokort som jag har använt vid bokningar hos dem. Celbe |
|
|||
|
|||
![]()
Booking, Hotel, Venere och Alpharoom är alla pålitiliga och seriösa.
Jag har bokat hos alla och det har funkat klockrent. |
|
|||
|
|||
![]()
Har nu bokat via hotels4u, de ingår i Thomas Cook så det borde ju vara seriöst. Det lär vi märka annars när vi kommer till hotellet....
Mvh Carina |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() Men det är ju möjligt att olika hotell har olika policy för detta. Det är jag inte främmande för. I mitt fall var det i alla fall så att hela beloppet jag hade bokat för var reserverat och låst från det att jag bokade tills dess jag betalade. Jag vet det eftersom jag kollade kontot. Jag fick t o m ett speciellt kvitto på reservationen när jag checkade ut! Och ett annat för betalningen. Jag frågade om detta för jag fick två kvitton på samma summa och undrade om jag blivit dubbeldebiterad. Jag har även råkat ut för reservation när jag beställde elektronik över nätet av ett Svenskt företag. De reserverade en betydande summa i avvaktan på leverans, som jag inte kunde utnyttja till annat. Nu kunde företaget inte leverera den beställda varan så jag jag avbeställde. Några timmar efter avbeställningen togs reservationen bort från kontot. Jag höll koll på det hela rätt noga eftersom det rörde sig om lite pengar... Citat:
![]() Du verkar ha bokat flera gånger, och det låter mycket märkligt om inte något hotell har velat garantera din betalning genom en reservation på kontot! Det låter inte bara märkligt, det låter osannoligt. Men det finns väldigt många andra vana resenärer här. Låt oss höra vad de säger... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag pratade med en annan Kalimerian om detta. Denne har en hotellreservation i Grekland längre fram men ingen synlig reservation på kontot! Så det är säkert så att olika hotell har olika policy för detta. Fast jag tycker det låter konstigt att de inte passar på att garantera betalningen när de ändå kollar kontot! Och i mitt fall var det ju så. Men nu har jag bara bokat på det sättet en gång så här långt.
Så Celbe. Jag backar så långt att jag säger att summan ev KAN reserveras på kontot. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
![]() |
|
|