Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-15, 21:01
secirme secirme är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Sirena Residence, Votsalakia. Tips?

Hej! Vi har bokad en resa till SAmos i maj. Vi har 3 småbarn och ska bo i Sirena Residence. Jag kan inte hitta någon i Kalimera som har skrivit om detta hotel... Finns det någon som vet något? Tips om ställen att äta, avstånd, möjligheter att göra saker, os.v. Jag skulle vara JÄTTE tacksam eftersom det är första gången vi är i Samos!
Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 08:21
Lillstrumpa Lillstrumpa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Sv: Sirena Residence, Votsalakia. Tips?

Hej !

Vi ska oxå bo på det hotellet
Åker ner den 1 Juni

Här har du hotellets webb adress och där hittar du ganska mkt info.
www.sirena.gr

Där finns mailadress om du vill ställa några frågor direkt till dom.
Dom är hur hjälpsamma som helst, har redan mailat dom ett antak ggr och alltid fått svar omgående. Finns massor av fina bilder i galleriet oxå att kika på.

Hotellet ligger en bit från huvudgatan så det blir en liten promenad till centrum men bara att få bo en bit från vägen är en fröjd då man slipper alla ljud från bilar, bussar,mopeder och mc. Har tidigare bott på Veronica & Villa Angela men nu blir det lite lyxigare boende

Hur stranden ser ut precis där vet jag inte då vi bott längst bort i byn innan och där var det sten strand.
Matställen finns det gott om i byn och tror att det ska finnas en taverna uppe vid hotellet men är osäker där.....
Vi har vårat ställe dit vi alltid går, Nostos, ligger i slutet på byn. Blir en bit att gå men den familjära atmosfär och underbar mat som dom serverar kan man promenera långt för kan jag säga

Nu har vi inga barn med oss, dom är vuxna, så vad man hittar på med småbarn överlåter jag till någon annan att tipsa om men det ska finnas en lekplats på hotellt. Sen finns det lekplatser på en del ställen på stranden.
Hyr bil och åk runt och kika på ön är ett tips.

Vi åker ner för att bara "vara", koppla av, njuta, läsa, äta och dricka gott. Njuta av livet & bara ha det gott.
Åh, vad jag längtar nu
Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 22:08
secirme secirme är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

hej! tack för svaret! jag hade missat att kolla här igen... Nu åker vi på onsdag! som du sa, är de på hotellet HUR trevliga som helst så jag har mailat fram och tillbaka några gånger, och fått massa information.

vi ska försöka ta oss till Nostos, om 3 åringen orkar... ni har tur att ni åker dit när vi har åkt tillbaka... mina barn kommer att terrorisera hotellet, känns det som...

ha en härlig semester!
irene
Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 16:42
Lillstrumpa Lillstrumpa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Ja, nu är det inte många dagar kvar till våran avresa, om nu bara vulkanen håller sitt askmoln åt sidan så vi kommer i väg.

Hoppas ni har en underbar semester där nere nu och att ni är nöjda med hotellet. Du får gärna berätta vad du/ni tyckte sen när ni kommer hem. Man är ju nyfiken
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:06.