|
|
|||
|
|||
Kreta 4 veckor i maj med 1 barn - tips på boende/by
Hej!
Min första post på detta forum och hoppas att det är ok att skriva en liten request här... Jag, min sambo och vår 2,5 år gamla son ska hyra ett hus/lägenhet i Grekland för första gången, och har valt Kreta eftersom det verkar finnas en hel del att göra för både oss och vår son. Och framför allt verkar Kreta vara en riktigt fin ö om man läser allas berättelser här på forumet. Vi kommer vara där ca 1 månad, men vet inte var vi ska börja leta efter lägenhet eller hus så vi tar gärna mot tips. Vi bor gärna en bit bort från massturism i en lugnare och genuinare miljö, men vill gärna ha möjlighet att kunna ta buss eller bil till liv och rörelse. Har ni några tips här hade vi varit evigt tacksamma? Är ni själva ägare av ett hus eller lägenhet som hyr ut denna period får ni gärna maila oss direkt. Ha en bra dag alla! André, Malmö |
|
||||
|
||||
Sv: Kreta 4 veckor i maj med 1 barn - tips på boende/by
Ja det finns många fina byar men en jag skulle rekomendera är Kalives som ligger mellan Chania & Rethymno.
Bra buss förbindelser fin strand utan större undervattensströmmar, Barnvänlig. Ett antal bra taverner samt andra byar runt omkring. Planerar ni att flyga till Chania så är det ett bra val. Om ni fastnar för denna by kan vi kolla lite på boende om ni vill. Olle |
|
|||
|
|||
Plakias, på sydsidan föreslår jag. Maj månad är det så vackert på Kreta! Grattis till ett bra val!
|
|
|||
|
|||
Tack så mycket! Ska kolla upp både Plakias och Kalives för boende direkt. Har ni några tips här så vi mer än gärna emot dem. Tack igen båda två!
|
|
|||
|
|||
georgioupolis!!!!så klart...har allt och ligger bra till mellan Chania och Rhetymnon...
/katarina |
|
|||
|
|||
Paleochora är det naturliga valet.
|
|
|