|
|
|||
|
|||
undervattenströmar
Hej!
Jag åker ner till Kreta och agia Marina i mitten av maj och hoppas på dopp i havet... Men jag har hört att de brukar sätta upp flaggor vid stranden så man vet om man kan bada eller inte... Hur tolkas dessa flaggor? K |
|
||||
|
||||
Sv: undervattenströmar
Grön flagga= Bada på
Gul flagg = Ta det försiktigt! Röd flagg = Absolut badförbud!! Malin |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Men Klick...jag trodde d va Skiathos som gällde för dej...(och mej)..jag reser till Kreta på Påskafton!!! Det blir nog Skiathos i sommar,för första gången men NUUUUU längtar jag till Kreta!!
|
|
|||
|
|||
Bara lugn, Skrutt! Jag tänker inte överge vår ö - Skiathos. Åker dit i augusti!!!! Jag liksom du längtar till Kreta i maj.....
|
|
|||
|
|||
Tack Malin för tydlig info! Men en följdfråga; hur är vattentemperaturen?
K |
|
||||
|
||||
[quote=Klick;235444]Tack Malin för tydlig info! Men en följdfråga; hur är vattentemperaturen?
K[/quo När vi varit nere i maj har det varit badbart...kanske drygt 20 grader Nu har ju tyvärr våren inte riktigt kommit igång i år verkar det som så det kanske är lite försenat ... Malin |
|
||||
|
||||
Skrutt! Såg igår att man kan åka en vecka - 9:e maj med Apollo - till Skiathos för 2.500 kronor ; ) Tyvärr kan jag tidigast resa den 17:e ...
Lilla sjöborren |
|
|||
|
|||
Jag har is i magen... det är ju ett tag till ju
|
|
|||
|
|||
I Rethymno visas orange flagg när "vakten" är obemannad!!
|
|
||||
|
||||
När Jag var i Agia Marina förra året i Augusti så låg havet helt stilla. Knappt inte en enda våg dagtid. Framåt kvällen kom det lite vågor. Underströmmar har Jag bara råkat ut för en enda gång. Havet har hållt sig lugnt & fint de veckor jag vistats i Agia Marina.
|
|
||||
|
||||
Jag själv är alltid försiktig. Har tyvärr varit på Kreta vid 3 drunkningsolyckor. Det ena var då en tyska drunknade och hennes 2 barn stod och såg på. Den andra gången var det ett par från Sverige och senast var det en ung kille från Albanien. Man ska kunna lita på flaggningen men jag har stor respekt för havet.
Myssa |
|
||||
|
||||
Citat:
Man ska absolut ha STOR respekt för havet men tyvärr är det många som inte har det... |
|
|