|
|
|||
|
|||
Proimos Maisonettes
Tar med barnbarnen 14 o 11 och åker till Platanias i aug skall bo på Proimos Maisonettes
skall bli helt fantastiskt. Undrar nu om någon bott där och har några synpunkter possitiva som negativa. Bra restauranger i närheten? Buss till Chania? Tacksam för alla svar! Undrande mormor |
|
||||
|
||||
Sv: Proimos Maisonettes
Hej.
Härligt val du har gjort. Du kommer nog inte att ångra dig. Jag har bott där en gång. Lägenheterna var mycket trevliga och var i etage. Snäll städerska minns jag speciellt. Det fanns en liten pool och en snackbar nedanför hotellet som drivs av samma familj. Stället ligger i slutet av Platanias mot Gerani, men det är alltid härligt med en promenad. Några minuter och du är mitt i Platanias och massor av bra restauranger. Rätt nära ditt hotell ligger Zafferano med grekitaliensk meny och super bra mat. Flott inredning, med vit linne duk och fint möblemang. På vägen mot centrum passerar du också Adama som jag upptäckte först förra sommaren. Jag tyckte maten var riktigt god. Mycket att välja på. En liten bit därifrån på andra sidan vägen hittar du Mylos ta Kerata. I mitt tycke den bästa på hela Kreta. Dom har fått många utmärkelser genom åren. I aug är det mycket folk på Kreta och inte minst grekerna själva som har börjat sina semestrar. Vi brukar boka bord dagen innan så vi inte behöver vänta så länge på plats. Kanske vi syns där vi har bokat 3 v i aug men på ett annat hotell. Däremot så minns jag inte om busshållplatsen låg nära Proimos men hur som helst så brukar det inte vara långt mellan dem. Bussarna går hela tiden, om jag minns rätt så går de med 10-15 minuters mellanrum. Myssa.. |
|
|||
|
|||
Sv: Proimos Maisonettes
Tack snälla för svar nu vet jag lite mer
som du skriver så kanske vi ses där nere i aug ha en skön semester alla som läser detta |
|
|