|
|
||||
|
||||
Taxi från Chania flygstation till Platanias
Har någon erfarenhet av taxi-avgiften på Kreta i år?
Vi hamnar antagligen att ta 2 bilar från flygfältet i Chania i sommar för de tycks inte ha stora bilar för större familjer ( vi är 6 ). Hotellet skulle ordna bilar för priset 48e/bil åt ett håll och det låter ganska så dyrt tycker jag. Senast redigerad av Lilli den 2011-04-08 klockan 08:29. |
|
|||
|
|||
Sv: Taxi från Chania slygstation till Platanias
Jag tror att priset tyvärr ligger åt 40-50 euro för stor taxi och mycket bagage... Det finns trådar som nyligen har avhandlat detta så sök där via sökfunktionen är mitt tips.
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag tittade på taxi-saitten men där finns ju inga pris utsatta! |
|
|||
|
|||
Sv: Taxi från Chania flygstation till Platanias
SIst jag åkte, som var i fjol i juni så tror jag vi betalade runt 40 per bil. 37 till Agia Marina året innan. Hoppas du hittar nåt bra pris. Det jag har tyckt är att om man ska betala 80 euro t o r är att då behöver man inte lägga till så mkt för att hyra en bil en vecka. Så det har vi gjort i år. Vi betalar 2800 kr för en hyrbil i 12 dagar.
|
|
||||
|
||||
48 euro till Platanias låter mycket.
Det fasta priset efter prishöjningen under sommaren 2010 var 41 euro för en bil. Förhandla om priset kan man alltid men från flygplatsen finns en bestämd prislista som förarna följer nästan till 100%. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ja jag såg det för sent och ändrade snabbt mitt meddelande men du var snabbare. Sorry!
lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
Det gör inget ! Huvudsaken att man tar del i saken !
|
|
||||
|
||||
Jag tycker att det ändå är en idé att maila exempelvis Chania Taxi för en prisförfrågan. Finns det värre än att inte känna att man bara kan kliva in i en bil eller buss som tar en från flygplatsen till hotellet, för att lämna av sig väskor och slänga på sig badkläder för ett första dopp. Vi vill inte leta och vänta på rätt transfer, vi vill ha allt klart så vi slipper stressa. Visst har taxipriserna ökat senaste åren men dom vill ju också överleva. Förra sommaren betalade vi 2 vuxna + 2 barn 3 resväskor och 2 barnvagnar 50€ om vi tog tur och retur fick vi det för 90€. Tycker jag var helt ok. Vi hade "stor" (vanlig 5 sätes) bil med barnstolar och många remmar som höll fast vårt bagage
Snabbt och effektivt var vi på plats för att få njuta av våran semester. Myssa... |
|
||||
|
||||
Citat:
Så det verkar att vi är tvungna att ta 2 bilar...48e per bil och om man vill reservera färden tillbaka till flygstationen så får man den för 44e per bil. |
|
|||
|
|||
Ni kan inte betala för att få åka med en chartertransferbuss till Platanias???
Jag vet en kollega som har lyckats få köpa plats på detta vis en gång fast hon inte åkte charter. (Minns ej om det vara Kreta eller annan ö) Bussen var ändå inte full så det gick bra....Hon hittade ingen taxi så hon såg en buss som skulle till samma ställe så hon frågade. Kontakta en researrangör om de flyger med samma flyg...Lite "fräck" få man vara ..om det sen är billigare än 2 taxi kanske är tveksamt då ni är 6 pers.... Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||