|
|
|||
|
|||
bussar
Någon som vet var jag kan hitta busstider, agia marina-kissamos.
|
|
||||
|
||||
Sv: bussar
googla på KTEL så hittar du tidtabell
Malin |
|
||||
|
||||
http://bus-service-crete-ktel.com/ti...hp?line=3&lg=2
Avgångstiderna gäller från busstationen i Chania eller motsvarande ändhållplats. //Kikh |
|
|||
|
|||
Tackar.Tänkte åka till balous med båt från kissamos. Några tipps om den turen?
|
|
||||
|
||||
Turen till Balos är fantastisk, se till att ha rejält med minne i kameran (alternativt många filmrullar). Du kan ta båten antingen från Kolimbari eller från Kastelli, men man kan också boka med sin reseledare. Det finns inga tavernor vare sig på Balos eller på Gramvoussa, så åker ni på egen hand bör ni ta med matsäck och dryck. Det är möjligt att det numer finns toaletter på Balos, annars är det båtens faciliteter man får nyttja.
Turen är tyvärr inte anpassad för rörelsehindrade, jag fick ta mig upp från havsnivå i en plastjolle och landade på arslet med smärre elegans än tänkt... Men det bjöd jag på. Njut av utflykten! //Kikh |
|
||||
|
||||
Vet ej hur det är på de mindre båtarna.. men den större båten har servering av drycker av olika slag och mat. Vid lunchtid kan man köpa nygrillat av olika slag med diverse olika tillbehör. Det var både gott och prisvärt. Det finns förstås även toaletter på båten. Detta gällde för ett par år sen då vi gjorde den turen. Och det gäller säkert detsamma även detta året.
//Monica S |
|
|||
|
|||
Rörelsehinder
Citat:
Hälsningar Stefan |
|
||||
|
||||
Sv: Rörelsehinder
Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
Hej.
Man kan få problem även om man inte har rörelsehinder. Ofta är det lite stressigt under såna här turer. En del vigulanta dök i vågorna och simmade iland. Inte JAG. Men det var en tur värd att göra under alla förutsättningar. Vädret var super. Lungt vatten och klar blå himmel. Det som jag kan anmärka på var musiken på båten. Good golly miss molly...och mycket högt, det kändes rätt vulgärt så vi fick skrattfnatt (kanske allt vinets inverkan med ) men jag hade velat ha riktig grekisk musik medans vi åkte längs de branta klippväggarna där man tydligt kunde se landhöjningens snabba ökning för 2000 år sedan. Vi kommer att ta en tur dit i augusti igen. Myssa |
|
|