|
|
|||
|
|||
Årets första Greklands resa blir till Rhodos: Pefkos...
Så var årets första(får se om vi kan få in en till)till Grekland bokat.
Vi blir första gångare till Rhodos och Pefkos: Pefkos View tidigare är Naxos, Lesvos, Karpathos, Kreta, Skopelos och Skiathos favoriter, får se om vi lägger även denna resa dit , blir så för att den passar bäst med datum etc.... Alla tips om matställen, stränder etc mottages.... |
|
|||
|
|||
Sv: Årets första Greklands resa blir till Rhodos: Pefkos...
Citat:
bredvid Stella view. Fin utsikt över byn i alla fall. Hellas o. Artemis kan jag rekommendera som matplats, det finns mer nog men finns inte namnen på alla. Skall till pefkos i början av augusti igen... man längtar dit... jag gillar den fina sandstranden i byn o. Lindos är nära också. Den gamla byn Lardos är något att besöka också, där finns restauranger också. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
den 06.08. Den veckan är min sista semestervecka då. Vet ej heller var Lothiarika ligger men ska reda på när vi är där nere. I "gamla Lardos" brukar vi besöka nog, antingen på kvällen eller promenera dit tigigt på morgonen. Där finns en taverna vi gillar, namnet har jag glömt... |
|
|||
|
|||
Savvas heter tavernan i Lardos, en riktig grekisk tavern.
|
|
||||
|
||||
Å lilla Lothiarika åker du förbi som första by om du åker från Pefkos till Lardos. Hela byn börjar med en liten affär/restaurang på vänster hand. Det är "vårt" ställer. Mamma, pappa, döttrar Joanna och Aritza samt gud vet hur många fastrar o mostrar i köket! Restaurangen heter Perikles och affären Angelikas.
Men som sagt, i år ska vi prova Pefkos. Utbudet där är enormt mycket större än i Lothiarika. Vi har typ 4 restauranger att välja på varav en är kines och i Pefkos finns det väl ett 20-tal små hak. Samtidigt slits man mellan lojaliteten till "mamma & pappa" där vi ätit i sex år, varje dag, och nyfikenheten på nya ställen. Men under 14 dagar ska vi nog hinna med både och tror jag. |
|
|||
|
|||
Citat:
Ni kommer säkert att trivas i Pefkos. Pröva restaurangerna Hellas o. Artemis. Också ett par andra vid huvudgatan är värd att prova. Vid den stora strande finns nu en bra taverna, där brukar vi äta lunch när vi är på stranden. Det var ett cafe tidigare. Vad jag börjar längta till Pefkos!! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Stort Tack för tipsen, de är nedskrivna
Någon med erfarenheter av Pefkos View och/eller tips på bra moped/bil uthyrare ? Hur lång är det från Pefkos ner till Parsonisi ? Förstått av surfning på nätet att Pefkos är poppis i England |
|
|||
|
|||
Citat:
En moppeuthyrare har funnits också , ingen erfarenhat om den. Pefkos view o. Stella view har en gemensam pool, åtminstone jag trivs vid poolen också ( ägarna till båda hotell är släkt med varanda dvs. syskon). I byn brukar det vara folk fr. England, lite äldre men ocksä yngre.Deras hotelli ligger nära till havet. Vi skall till Gotland i slutet av juli, så resan till pefkos blir av först i början av augusti (den 2 eller 3. aug). Man har något att vänta... det är det bästa. |
|
|