Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-07, 10:18
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Reg.datum: feb 2005
Standard Välkommen finess

Om Du markerat "alla som lästa" i misshugg.

"Du kan söka efter ämnen som har uppdaterats under de senaste 24 timmarna, här."

//PO
Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 20:52
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Standard Sv: Välkommen finess

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Om Du markerat "alla som lästa" i misshugg.

"Du kan söka efter ämnen som har uppdaterats under de senaste 24 timmarna, här."
Jag är också mycket nöjd med denna nya detalj! "Dagens inlägg" finns dessutom i menyn "Snabblänkar" vilken den inte gjorde förut. Tack Janne för det!

Ruby
Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 20:54
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Undrar - vad är skillnaden med det nya och funktionen "Nya inlägg" som jag alltid använder...?

Gita
Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 20:56
Mixelite Mixelite är inte uppkopplad
-

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Undrar - vad är skillnaden med det nya och funktionen "Nya inlägg" som jag alltid använder...?

Gita
At den du bruker "nye innlegg" bare viser nye innlegg siden sist du var på besøk, mens den andre viser _alle_ innlegg som har kommet inn de siste 24 timene.
Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 21:39
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Förr fanns "Nya inlägg" under Snabblänkar och då fanns de kvar nästa gång man loggar in igen, så länge man inte hade markerat dem som lästa. DEN funktionen tycks vara borta nu. "Dagens inlägg" kunde jag ju hitta förut genom att helt enkelt logga ut. NU kan jag inte alls hitta de inlägg jag inte läste sist, om jag inte varit inloggad tidigade idag. Eller?

(PS Cia är kul, men Skånsk Vinter är HEMSKT)
Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 01:29
Rubys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Förr fanns "Nya inlägg" under Snabblänkar och då fanns de kvar nästa gång man loggar in igen, så länge man inte hade markerat dem som lästa. DEN funktionen tycks vara borta nu. "Dagens inlägg" kunde jag ju hitta förut genom att helt enkelt logga ut. NU kan jag inte alls hitta de inlägg jag inte läste sist, om jag inte varit inloggad tidigade idag. Eller?
För mig som nästan aldrig loggar ut är det superbra att funktionen "Dagens inlägg" är lite mer lättåtkomlig. (Det där andra hängde jag inte riktigt med på... )

Ruby
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 01:42
Elisabets avatar

Standard Sv: Saknad finess

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
För mig som nästan aldrig loggar ut
Loggar ut från Kalimera menade jag - och det gör du ju ofta, om du inte tillhör de osynligt närvarande förståss

Citat:
Det där andra hängde jag inte riktigt med på...
Förut: om man loggade ut från forumet utan att välja 'Markera forum som lästa' så fanns alla inlägg kvar under 'Nya inlägg' när man loggade in nästa gång. Eftersom jag ibland loggar in men inte läser alla nya inlägg var det en möjlighet som jag ofta använde, alltså för att kunna läsa de nya inläggen vid senare tillfälle, ibland en annan dag. Den möjligheten hittar jag inte längre. Både under 'Dagens inlägg' och 'Nya inlägg' finns ju endast de inlägg som skrivits sedan man sist loggade in (eller - om man loggat in tidgare samma dag, det senaste dygnets inlägg under 'dagens'). Fattar du nu? Och kan någon säga om jag har missat någon funktion som gör att alla inlägg som jag inte har markerat som lästa finns kvar i någon lista?

Sedan är Trådad visning av inläggen tydligen numer förvalt när man inte är inloggad och det tycker jag är jobbigt. Går det att ändra?
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 10:11
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad

Citat:
Sedan är Trådad visning av inläggen tydligen numer förvalt när man inte är inloggad och det tycker jag är jobbigt. Går det att ändra?
Jag tycker också att det är jobbigt att läsa forumet på det sättet. Jag tror att det gör att folk (som inte är medlemmar eller inte är inloggade) låter bli att läsa i forumet.

Göran
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 10:18

Hmm... Jag har "Linjär visning" som default... Och ni har "Trådad visning"? Hur kommer det sig? Om ni ändrar, sparas det inte till nästa gång?

Undrar
Gita
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 11:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Inte när man inte är inloggad. Det är då man numera får trådad visning.
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 12:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Inte när man inte är inloggad. Det är då man numera får trådad visning.
Det är ändrad till hybridvisning som default nu. Vet inte varför det blev trådad visning efter uppgraderingen. Det är så fasansfullt många parametrar att hålla reda på.

På tal om uppgradering så måste jag göra en ny sådan inom en dag eller två. Men då stängs forumet bara under uppgraderingen, som bör ta en knapp timme.
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 13:56
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Hur kommer det sig att man blir utloggad efter en stunds "inaktivitet"???

Camilla
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 16:10
Rubys avatar

Citat:
Loggar ut från Kalimera menade jag - och det gör du ju ofta, om du inte tillhör de osynligt närvarande förståss
Nja, jag loggar faktiskt inte ut aktivt, dvs. jag trycker inte på "Logga ut", utan jag stänger bara webbläsaren. Så jag behöver inte logga in nästa gång jag vill gå in på forumet.

Citat:
Förut: om man loggade ut från forumet utan att välja 'Markera forum som lästa' så fanns alla inlägg kvar under 'Nya inlägg' när man loggade in nästa gång. Eftersom jag ibland loggar in men inte läser alla nya inlägg var det en möjlighet som jag ofta använde, alltså för att kunna läsa de nya inläggen vid senare tillfälle, ibland en annan dag. Den möjligheten hittar jag inte längre. Både under 'Dagens inlägg' och 'Nya inlägg' finns ju endast de inlägg som skrivits sedan man sist loggade in (eller - om man loggat in tidgare samma dag, det senaste dygnets inlägg under 'dagens'). Fattar du nu?
Det var nåt sånt jag gissade att du menade. Grejen är att jag inte kunde göra det du beskriver förut heller, så för mig är det ingen skillnad. Kan det möjligtvis bero på att jag inte loggar ut ordentligt?

Ruby
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 16:47
Elisabets avatar

Citat:
Nja, jag loggar faktiskt inte ut aktivt, dvs. jag trycker inte på "Logga ut", utan jag stänger bara webbläsaren. Så jag behöver inte logga in nästa gång jag vill gå in på forumet.
DET var ju intressant! Jag har trott att man står kvar som on om man inte loggat ut, även när man stängt webbläsaren. Men så är det alltså inte, för du försvinner ju från närvarolistan när du inte är här.

Citat:
Det var nåt sånt jag gissade att du menade. Grejen är att jag inte kunde göra det du beskriver förut heller, så för mig är det ingen skillnad. Kan det möjligtvis bero på att jag inte loggar ut ordentligt?
Ingen aning. Brukade du klicka på 'Markera forum som lästa' förut? Jag trodde att det var den avgörande grejen, snarare än om man loggar ut eller inte.
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 17:30
Rubys avatar

Citat:
DET var ju intressant! Jag har trott att man står kvar som on om man inte loggat ut, även när man stängt webbläsaren. Men så är det alltså inte, för du försvinner ju från närvarolistan när du inte är här.
Kul att man kan bidra till nåt intressant nån gång ibland också!

Citat:
Ingen aning. Brukade du klicka på 'Markera forum som lästa' förut? Jag trodde att det var den avgörande grejen, snarare än om man loggar ut eller inte.
Nej, den funktionen har jag nog aldrig använt. Mystiken tätnar...

Ruby
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 17:41

Jag blir förvirrad... men det gör inget, märks ingen skillnad. Men visst blir man utloggad automatiskt nu om man inte är aktiv på x antal minuter?

Gita
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 17:51
Elisabets avatar

Citat:
Kul att man kan bidra till nåt intressant nån gång ibland också!
Jag är ju lättroad som du vet
Citat:
Nej, den funktionen har jag nog aldrig använt. Mystiken tätnar...
Jag tycker det klarnade nu
Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 19:19

Citat:
Jag tycker det klarnade nu
Säger du bara för att retas!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.