|
|
|||
|
|||
Resa till Chania
Jag och min pojkvän ska resa till Kreta i slutet av sommaren och har funderat på hotellet Anasis Holiday som ligger en liten bit ifrån Chania. Är det någon som har bott där? Är det långt till platanias? Är stranden som ska ligga några hundra meter bort fin? Tacksam för svar
|
|
|||
|
|||
Sv: Resa till Chania
Fint hotell, jag har inte sett rummen, men varit i baren och badat i poolen. Några supermarkets i närheten. Jättefin strand! Bättre än Platanias...
Det är ca 3-4 km till Chania, buss eller taxi funkar. Har hört om folk som har gått, men det brukar vara så varmt... Till Platanias tar det ca 15 minuter med buss. |
|
|||
|
|||
Är det enkelt och billigt att åka buss? Och hur är det att åka taxi, billigare än i sverige?
|
|
|||
|
|||
Har ikke vært på rommene der, men spist på Restauranten, som er veldig bra. Live musikk og dans et par ganger i uken. Kjempe koselig personalet. Bussholdeplassen er rett over gaten og kostet ifjor 1,40. Taxi fra byen og hjem ca. 6 -8 euro. Lidl og Inka, store supermarked og et veldig bra fastfoodsted,(synes vi), Apetito, i gåavstand og 3 minimarkeder rett ved hotellet. Vil man ha litt mere liv, er det kort vei til Platanias også. Vi har bodd på Anais Summerdreams 8 år og stortrives i det stille område, men alikevell så nære alt folkelivet vi måtte ønske oss. Håper dere vil trives like godt som oss. God tur.
Hilsen Anita Senast redigerad av AnitaC den 2011-06-13 klockan 21:00. |
|
|