|
|
|||
|
|||
Krisen i Hellas - Karpathos
Til dere som har vært eller er på Karpathos: Hvordan påvirker det som skjer politisk beboerne på Karpathos?
|
|
||||
|
||||
Sv: Krisen i Hellas - Karpathos
Kom hem från Karpathos igår och märkte ingen skillnad mot tidigare semestrar där
Riitta |
|
|||
|
|||
Mener du at Karpathos-beboerne er totalt upåvirket av den økonomiske og politiske krisen? (Beklager at jeg ikke alltid helt forstår svensk måte å uttrykke seg på, fint med en forklaring!)
|
|
||||
|
||||
Klart att dom inte är opåverkade, men som turist kunde jag inte märka några skillnader, utom att folk var oroliga förstås
Tänkte närmast på all skräckpropaganda som har varit Man kunde ta ut pengar från automaterna Inga strejker på ön (utom flyg och båt) dom dagarna som det var överallt i Grekland. Priserna var ung samma som förra året Inga demostrationer Dom som arbetar med turismen var jätterädda att alla strejker och oroligheter i Aten skrämmer iväg turisterna och eftersom turismen är så stor del av försörjningen så gör dom allt att turisterna skall ha det bra och vilja komma tillbaka! Riitta |
|
|||
|
|||
Så har jag också förstått att det är, och att folk gör sitt bästa för turisterna.
|
|
||||
|
||||
Ja, precis så upplevde vi det också (fast det var ju på en annan ö än Karpathos). En enorm vänlighet och glädje över de gäster de hade.
Klart att situationen påverkar alla, men det är ju inte så att alla greker går och pratar med alla (turister) om hur svår situationen är just nu. |
|
||||
|
||||
Det jag har markt hittills ar tyvarr att manga lokaler star tomma. Flera sma hotell och butiker har stangt. Har aven traffat vanner utan arbete. Och fraktbaten var tva dygn forsenad, sa turisterna fick inte sitt hemlands dagstidningar...
Karin inne pa andra veckan |
|
|