![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu florerar detta på internet:
Stöd en grek - bli fadder idag! Hjälp Kostas, Dimitrios och Georgiosodupulopululosos att få det fortsatt bra hemma i Grekland, de riskerar nämligen hemskheter i sitt hemland som t.ex. - betala skatt - jobba längre om dagarna än 08-15 - inte få sina 14 månadslöner om året - inte få gå i pension vid 50 år ålder med 96% av lönen Ge din gåva redan idag. SMS:a Souvlaki till 72 500. Sms:et kostar 16 000 kr + ev op.avg. |
|
||||
|
||||
![]()
Hahahaha...jag tycker sånt här är roligt
![]() ![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns ju en rörelse i Grekland som heter "Vi betalar inte skatt" rapporterade Alexandra Pascalidou om i TV 4 igår.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Klart roligare än Nigeriabreven i alla fall!
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jo visst är det roligt. Jag hoppas bara att den hårt arbetande o skattebetalande greken, för dom finns väl
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Beskyld meg gjerne for å mangle sans for humor, men jeg synes dette er å sparke dem som ligger nede.
Og gu'hjelpemeg så lei jeg er av å høre om de late, overbetalte, skattesnytende grekerne, når dagliglivet er helt motsatt for de aller fleste. Grekerne jobber flest timer i uka sammenlignet med andre EU-land, gjennomsnittlig pensjonsalder er ca 64 år, de aller fleste arbeidstakerne betaler faktisk skatt, årslønnen blir delt på 14 måneder istedet for 12 (de får ikke to månedslønner "ekstra", man ansettes på årslønn akkurat som i Norge). Månedlig pensjon for en månedslønn på 1.450 euro varierer mellom 725 euro (25 års opptjeningstid) til 1000 euro (40 års opptjeningstid.) |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror mig vara beredd att hålla med dig Admirala. Just här ligger också det svåra. Vad är rätt och fel i grekdebatten?
Jag har ägnat en hel del tid till att föra samtal med greker i detta ärende det senaste året. Om jag ska sammanfatta det jag kommit fram till, då ligger nog Admiralas synpunkter mig väldigt nära. Pensionsåldern är ett kapitel för sig. Jag har ännu ej råkat på någon grek som har pensionsålder 50-55 år. Har någon annan gjort det? Träd då fram och berätta. Arne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...och Du HAR humor ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker inte heller att det är något roligt alls! Folk har redan fördomar om Greker så det räcker
![]() ![]() Tror inte att många Greker skulle heller tycka att dett är ett skojigt skämt! Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dette var usmakelig etter min mening
![]() - jeg har kanskje også dårlig humoristisk sans.... ![]() .... eller ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Meeeen herregud...man måste ju inte ha fördomar och tycka så här bara för att man tycker detta va kul
![]() Jag tycker det är vansinnigt roligt med "Norgehistorier" men tycker inte (alltid) att norrmän är dumma i huvudet för det... ![]() ![]() ![]() Malin - som även skrattar åt "Blondinskämt" ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, vi som känner till Grekland lite mer än många andra kanske, har väl förhoppningsvis så mycket fördomar, men har märkt att många som inte känner till Grekland så bra har väldigt konstiga uppfattningar och fördomar
![]() ![]() Sen får jag väl vara hur tråkig som helst, men så känner jag ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men Riitta, detta var ju inte Elisabets uppfattning! Hon berättade för oss vad hon sett på nätet och ville delge oss. det var säkert inte ämnat som ett inlägg om den ekonomiska krisen.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=nilam;246508]Meeeen herregud...man måste ju inte ha fördomar och tycka så här bara för att man tycker detta va kul
![]() Jag tycker det är vansinnigt roligt med "Norgehistorier" men tycker inte (alltid) att norrmän är dumma i huvudet för det... ![]() ![]() ![]() Vet ikke om jeg helt ser sammenhengen her, nilam ![]() Vi ligger vel ikke akkurat n e d e vi nordmenn, og ikke dere svensker heller...J e g ler også av Svenskevitser ![]() - skal ikke gå i detaljer om hvor store mine fordommer mot svensker er ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=kari;246512
Vet ikke om jeg helt ser sammenhengen her, nilam ![]() [/quote] Nähä... ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, akkurat, slik er det
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det förstår jag ju att det är inte Elisabets påhitt
![]() ![]() Som här, en del tycker det är roligt andra kanske tror att det är sanning eller nära sanning i allafall ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo men så är det ju om allting och hur mycket man än slåss mot fördomar så finns de i alla fall. Hur tillståndet är i Grekland och att det ÄR svårt för otroligt många råder det ju inga tveksamheter om... MEN att det överhuvudtaget finns en grupp greker som kallar sig "vi betalar inte skatt" visar väl i alla fall att det finns greker som inte förstått allvaret i situationen
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Lissi;246518]Jo men så är det ju om allting och hur mycket man än slåss mot fördomar så finns de i alla fall. Hur tillståndet är i Grekland och att det ÄR svårt för otroligt många råder det ju inga tveksamheter om... MEN att det överhuvudtaget finns en grupp greker som kallar sig "vi betalar inte skatt" visar väl i alla fall att det finns greker som inte förstått allvaret i situationen
![]() Lissi[/quote Såklart får man tycka det. Vi har ju det fria ordet, hoppas jag i alla fall. Mycket är märkligt i Grekland och det är väl inte så konstigt att det diskuteras här på Kalimera. Här finns alla typer av människor och säkert lika många åsikter också. Tycker att inlägget var jättekul, måste man vara "deadserious" hela tiden? Med hopp att man kan ha glimten i ögat ibland, så önskar jag er alla en härlig sommar, vare sig den finns i Grekland eller här hemma. |
![]() |
|
|