|
|
||||
|
||||
Hyperabstinens
Efter den årliga greklandsresan börjar abstinensen redan göra sig påmind. Det är väl inget annat än att börja planera Grekland 2012, eller vad säger ni? Jag har lagt ut lite bilder från mina dagar på Naxos detta år i min profil, ni är alla välkomna. Hoppas ni kan finna lite styrka i dem nu när snart semestern är slut :-(
Stor kram till alla Greklandsvänner! |
|
|||
|
|||
Sv: Hyperabstinens
Tack för jättefina bilder, längtan till Naxos blir bara större när jag ser alla vackra foton! Bild nr 22 fastnade jag speciellt för! Men skulle vilja veta lite om er upplevelse av Naxos; visst var det så att det var första besöket och att Skiathos är favoritön? (ber om ursäkt om jag blandar ihop med någon annan här på Kalimera!) Uppfyllde Naxos era förväntningar, fick ni några favoritstränder, några tavernor/restauranger och barer som ni fastnade speciellt för? Vilket hotell eller pensionat bodde ni på och är det något som ni kan rekommendera?
|
|
|||
|
|||
Fine billeder, men hør; abstinenserne bliver værre af at se på dem...
|
|
|||
|
|||
Fina bilder..
Vi har den turen att ännu ha semestern kvar..om 18 dar bär det av till denna underbara ö i 16 dar o sedan 3 dar i Aten. Ska bli underbart att komma dit igen....längtar såååååååå. bopia |
|
||||
|
||||
Fina bilder!
Jag har mitt kvar, bara 34 dagar kvar till 4 veckor i Grekland. Hade tänkt att byta ö grupp men efter ha sett dina bilder så blir jag osäker hur jag ska göra //Berra |
|
|||
|
|||
Det var verkligen fina bilder Får mej o längta ännu mer till Grekland och Naxos, blir första gången på Naxos
|
|
||||
|
||||
Tack! Du har fångat Naxos precis. En bra ambassadör för den ö, som vi tycker så mycket om.
Men var är Skopan, öns stolthet? Eller kanske det är Amorgos stolthet? Birgitta |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Jättefina bilder!
Jag tog mig även en liten titt på Karpathosbilderna, väldigt fina de också! Själv sitter jag med abstinens av Karpathos efter att ha besökt ön, för första gången någonsin, i år. Naxos är jag däremot för tillfället mätt på efter nio eller tio resor dit. |
|
||||
|
||||
Tack för alla vänliga ord.
Du har helt rätt Hestia, det var mitt första besök på ön. Även om Skiathos fortfarande är nummer ett för mig så var Naxos en pärla den med. Bara att gå vilse i gränderna kring borgen var ett nöje i sig. Utomhuskonserterna som de anordnar där var också en riktigt trevlig upplevelse. Jag är en sann älskare av sandstränder så jag måste säga att Plaka var den bästa stranden även om Saint George beach var utmärkt för att vara en stadsstrand. När det gäller restaurangerna och tavernorna så gick jag rätt mycket efter de rekommendationer jag hittade här på Kalimera så jag kan säga att jag bara åt god mat Skulle jag välja någon så gillade jag Meltemi och ett litet gyrosställe som jag inte kommer ihåg namnet på. Det ligger på vägen från torget ner mot hamnen, på vänster sida strax innan butiken som luktar grekisk ost. Slutsatsen är att jag gärna kommer att återvända, kanske i en kombination med Amorgos (med Skopan då ). Vem vet vilka greklandsturer framtiden bär @Berra och bopia: Oj vad avundsjuk jag blir på att ni har era resor kvar. Passa på njut så mycket ni kan av detta fantastiska land och ha det riktigt skönt. Jag får väl helt enkelt börja att planera för nästa år istället @Hellen: Ja Karpathos är underbar den med, bara tanken på Kyra Panagia gör mig varm inombords. Det är väl just det som är grejen. Alla öar har sin charm och sin speciella sak som sätter sig i hjärtat Ha det gott greklandsvänner! |
|
|