|
|
||||
|
||||
Charter
Nu har jag för första gången på 11 år bokat en charter till Naxos, all inclusive på hotell Kavouras i Stelida på Naxos, så nu ska jag för första gången åka med denna båt som kallas Skopan, ska bli ett sant nöje måste jag säga. Men det blir säkert bra. men man måste väl hyra en moppe när man bor i Stelida, det ligger ju lite off side eller hur?? Jag ser i alla fall fram emot att få komma till Naxos igen, måste bara dit varje år. OBS resan var jätte billig 5.400 all inckl från Landvetter.
Maritha |
|
||||
|
||||
Sv: Charter
Skopan går mellan Naxos och småkykladerna till Amorgos och inte mellan Santorini och Naxos.
Eva |
|
|||
|
|||
Hei.
Det er ganske langt fra Stelida til Naxos by, så du må nok ta taxi eller leie moppe eller bil. Hvis du googler på Stelida, kommer det opp gode kart slik at du selv kan se avstanden. |
|
||||
|
||||
Helt rätt, men om det blåser och går elaka vågor, då får alla charterresenärerna från Santorini till Naxos en nästintill exakt Skopelitiskänsla på färden i det lilla fartyget som är inhyrt av de skandinaviska resebolagen...
Arne |
|
||||
|
||||
Menar du att det finns fler "fasansfulla" båtar av Scopelitis kaliber... Ujamej... Ingen dröm precis... Om det inte är stiltje då förstås...
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Zakka---. Vadååå, fasansfull (som inte är överens med min sammanboende man, Arne).
Birgitta, som tycker om Skopan. |
|
||||
|
||||
Citat:
Men när det är lugnt och fint på havet är Skopan jättetrevlig att åka med!!! Som tur är har de målat den blå-vit igen efter förra årets röd-vita parentes... Den är finare i "originalfärgen" tycker jag... MVH zakka som säkert kommer att åka med Skopan igen... |
|
||||
|
||||
Citat:
På lördag åker vi hem, återstår att se hur det går... Idag blåser det friska vindar på agios giorgios beach /Göran |
|
||||
|
||||
Jag har tagit fel på båtar Apollos båt heter ju Alexander och inte Skopilitos, den sistnämnda har jag åkt med till Amorgos och då var det inga fel vad jag kommer ihåg, såg delfiner bla, men det blåste ju inte heller.
Har hört både bra o dåligt om Alexander, vi får be till gudarna att det inte blåser för då blir jag sjösjuk, längtar till Naxos fast det är så varmt här 30 gr igår, men det är miljöombytet och det varma medelhavet jag vill ha varje år. Maritha |
|
||||
|
||||
Åkte Alexander för ett par veckor sedan, på väg hem från Naxos till Santorini gick alt lugnt, men på vägen ner en söndagseftermiddag så...ja vad ska man säga, det var en lång kö till toaletten.... Tur man inte har anlag för sjösjuka. Som alltid är resor på morgon/förmiddag att föredra framför eftermiddagsturerna.
|
|
||||
|
||||
Den går även mellan Santorini och Amorgos - via Ios - men bara på söndagar.
|
|
|