Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-14, 20:22
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Hemma igen från Thassos

Thassos är en pärla med genuin grekisk stämning. Den meningen läste jag för några veckor sedan här på Kalimera. I går kom vi hem från en alltför kort semester där. Vi stortrivdes i våra lilla turistort Skala Potamia och vi var runt och såg de mest fantastiska stränder, byar och kloster. Vid varenda måltid konstaterade vi att maten i Grekland bara blir bättre för varje år. Hela dagen har våra foton gått som bildspel på datorn och det ser precis så härligt ut som jag upplevde det. Minnet av stranden och sista kvällsdoppet när solen gått ner och ljuset är magiskt ska jag leva på hela hösten och vintern. Liksom minnet av en fantastisk lunch i Skala Marie, den underbara vyn över Alyki uppe från vägen och den mycket grekiska stämningen i Panagia. Tack Kalimera som ger inspiration till nya äventyr.
Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 20:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma igen från Thassos

Tack för den berättelsen från er resa. Låter positivt att maten var bra. Kanske Thassos är en riktig matö? Det är en ö som jag hoppas hinna med att besöka någon gång. Berätta gärna mer om ön. Min enda invändning är att jag är allergisk mot getingar men jag har ju varit i Amazonas där getingarna är enorma. Får väl ha läkemdel till hand och kanske undvika sensommaren då plågan är värst.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 20:43
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Hemma igen från Thassos

Jag är själv allergisk mot getingar och hade medicin i beredskap. Vi såg getingar på stranden men inte värre än var som helst annars. Myggorna var färre än på Spetses, Lesbos och Skopelos där vi varit senast. Däremot verkade det vara en mygginvasion på fastlandet vid Kavala där vi landade. Veckans myggbett fick vi där.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:10.