|
|
|||
|
|||
Köpa båtbiljett via nätet eller på plats?
Hejsan, vi är på väg till Athen om ett par veckor och ska därefter vidare till Santorini morgonen därpå. Nu undrar jag om någon klok människa kan råda oss var vi ska köpa båtbiljetten. Hemma via nätet eller på plats på söndag kväll alternativ måndag morgon? Om man köper via nätet, hur får man biljetten?
Hoppas någon vet... |
|
|||
|
|||
Sv: Köpa båtbiljett via nätet eller på plats?
Om man köper på nätet måste man gå o hämta den hos en agent, brukar stå på sidorna på vilka kontor man kan hämta ut den, oftast minst en timme förre avgång men varierar. I September torde du knappast behöva förboka såvida det inte är en Katamaran, om ens då.
Har alltid funderat på varför dom inte har båtbiljetter som Eticket .... |
|
|||
|
|||
Tack så mycket för ditt svar. Jag läste vid ett annat tillfälle att biljettkontoren var stängda på helgerna. stämmer det tror du?
|
|
|||
|
|||
Det har jag svårt o tro, kan väll va så att något kan ha stängt men i Pireaus är det ingen bristvara med kontor, iofs har jag alldrig åkt från Pireaus bara till men , ute på öar har jag iaf köpt biljetter både lördagar och söndagar utan problem, sen har rederiererna (iaf bluestar) sina egna som är öppna ett tag innan avgång.
|
|
||||
|
||||
Stämmer bra det, biljetter går att köpa alla dagar i veckan.
|
|
|||
|
|||
Nu kommer jag tillbaka med en fundering. Vi kommer ganska sent till Athen (ca 23.00) och ska åka redan vid 7.30 på morgonen. Vad rekomendarer du då? Tror du det finns något öppet på kvällen eller tidigt på morgonen eller beställa hemifrån? från en som inte är helt så van vid ö luffning.....
|
|
|||
|
|||
Biljettkontoren har jag hört från flera källor öppnar i god tid i Pireaus så man hinner köpa biljetter innan avgång på plats.
Drar till med ett tips till på en gång (efter research jag gjort för eventualiteter) Om jag landade kl 23 skulle jag stanna på flygplatsen till ca 4.30, ta x96 till hamnen (tuben går inte så tidigt) vid den tiden, vara i hamnen då ca 6, köpa biljett o så är det lagom med tid till båten, är det bluestar ni åker med så finns det softa stolar man kan slagga hyffsat i |
|
||||
|
||||
Jag skulle också välja att stanna kvar på flygplatsen under natten och ta en tidig buss till Pireus och köpa biljetter där. Vi har varit med om att BSF har släppt på passagerarna minst en timme innan avgång så det behöver inte bli så lång väntan.
|
|
||||
|
||||
Håller med ovanstående. Stanna på flygplatsen. Ta med ett liggunderlag å en sarrong. Slagga ngr timmar på 2a våningen, vid kapellet bredvid McDånken, alltid öppet =), ta x96 04.30, biljettkontor öppnar 06.00. Köp en god frukost på everest (vid gångbron) å ni är på färjan innan ruschen å kan välja å vraka bland platserna. Lycka till!
|
|
||||
|
||||
Bokar du via Danae ( sidan finns som länk på första sidan här på kalimera ) så hämtar du biljetten på flygplatsen, dygnet runt öppet. Detta till en kostnad på ca 100 kr/biljett. Jättesmidigt.
Ha en underbar resa/Anna |
|
|||
|
|||
Tack alla ni som ger oss så mycket tips. Kalimera är guld värt med alla trevliga medresenärer, tack
|
|
||||
|
||||
Citat:
Dessutom så köper man ju då biljetterna lite tidigare än de som står och köper dem vid hamnen precis innan båten ska gå och det är lite mindre risk att det ska vara fullsatt på båten man hade tänkt åka med. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Men Janerik; tror du att det finns risk för fullsatt bluestar i september?
|
|
|||
|
|||
Jag skulle bli förvånad om det var fullsatt i September, fast köpa biljetterna på flygplatsen värkar smidigt
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Lars |
|
||||
|
||||
Jag har då aldrig varit med om att båtbiljetterna varit slut! Inte ens efter flera dagars båtstrejk från Pireus då hur många som helst turister köade och trängdes på bokningskontoren!
|
|
|