|
|
||||
|
||||
Giannis Parios 35 XRONIA
Har lyssnat på skivorna nu när jag bakat bröd
Måste säga att det är bland dom bästa skivköpen någonsin. Har visserligen dom flesta av låtarna redan på olika skivor och band,men att ha dom samlade på det här viset är fantastiskt.Njuter av varenda spår Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Giannis Parios 35 XRONIA
Jo, visst är det en härlig samling! Fast vissa av spåren hoppar jag faktiskt över när jag har tillfälle till det, jag har LITET svårt med nisiotika när det blir för stora doser...
Karin |
|
|||
|
|||
Jag håller precis med Dig Riitta! En underbar samling och jag spelar den OFTA! JAg har ju också jättemånga av låtarna på andra skivor men de blir ändå lite nya så här!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jeg hører på en sang med ham nå. Den heter to palio krevati. Er den litt sånn?
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag tycker du skall höra på nisiotika innan du bestämmer dig
Härlig musik Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Att förstå nisiotika har nog lite med musikalisk mognad att göra Nej! Jag skojade bara. Citat:
Giannis Parios Nisiotika 2 är ju en kanoncd. Har nog lyssnat mera på den än ettan. Två andra, nyare cd, som jag skrivit om vid något tillfälle på forumet är dessa. Giannoulis & Vazaios: Koritsara mou gia sena (Live) från 2005. Ett live dubbelalbum med en urhärlig stämning. Fioler, bas och en pumpande rytm som det är svårt att inte ryckas med av. Härligt gensvar från publiken. 5 stjärnor på grekcity. Höjdarcd. Efi Thodi live från 2005 Står som traditonal folk på grekcity. Jag tycker att det är mera nisiotika. Bra cd om än inte lika bra som Giannoulis & Vazaios. 4 stjärnor på grekcity. /pawik |
|
||||
|
||||
Håller med pawik.Det är inte alla som begriper sig på bra musik
Riitta |
|
|||
|
|||
Jag har idag lyssnat på alla 3 skivorna i albumet och de är så BRA!!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag tycker också att alla tre var jättebra
Riitta |
|
||||
|
||||
Jag köpte Giannis Parios 35 xronia på Naxos sommaren 2004. Det var mitt första skivköp med Parios och det var den här samlingen som fick mig att fastna för honom, den är SÅ BRA! Tjejen i skivaffären rekommenderade även hans skiva från konserten där han sjunger Theodorakis, men jag nöjde mig med den första. Efter att ha lyssnat på den kunde jag ju inte annat än inhandla skivan från hans Theodorakiskonsert när jag återvände i somras och den är bara så fantastiskt bra. Sedan har det blivit fler, men ni som gillar Parios och 35 xronia, missa inte hans CD med Theodorakiskonserten, den är en höjdare!
Ann-Kristin. |
|
||||
|
||||
Jag dar den konserten på DVD också Härligt och titta på
Riitta |
|
|