|
|
|||
|
|||
Kaviar
Hur är reglerna om man vill ta med kaviartuber i handbagaget? Tillåtet i stora tuber eller ska den rymmas i 75 ml förpackning som vätskor ska?
Jag har för mig att jag haft med i handbagaget förr men minns inte riktigt. Nu i påskas så hade vi ju tuber med i det incheckade bagaget. Lissi |
|
|||
|
|||
Sv: Kaviar
Har bestämt för mig att det är 100 ml som gäller. Har haft en 1 liters påse med i ryggan där jag haft mina kaviartuber . Skojade bara. 100 ml tror jag bestämt. Har haft shampo, solcreme, rakcreme o tandkräm (max 100 ml) med mig i sådan påse på mina senaste resor.
/pawik |
|
|||
|
|||
Jo alla vätskor ska ju vara i småförpackningar, men kaviar är ju inte vätska....
Jag får väl hoppa över kaviar-gåvan då.... Lissi |
|
|||
|
|||
Kan man jämföra kaviar med tandkräm? isåfall räknas det som "vätska". Men varför inte testa det värsta som kan hända är att du får kasta tuben.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Annars får killarna i säkerhetskontrollen lite gott pålägg till knäckemackorna Lissi |
|
||||
|
||||
Vet inte hur det är med kaviar, men mjukost var vätska så den fick stanna kvar på Copenhagen Airport.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Abi |
|
|||
|
|||
Ok...det blir svenska pocketböcker och knäckebröd som present i stället
Om jag checkar in bagage så hinner jag inte med den buss jag måste för att hinna med snabbåten i Rafina, så det är därför jag inte vill checka in bagage ens för att kunna ge rikligt med presenter.... Å andra sidan hade vi massor av knäcke, sill och kaviar i våras så jag tröstar mig med det Lissi - som ändå är jätteglad för stenhårda regler! |
|
|