|
|
||||
|
||||
Kraftiga förseningar
Sitter på Arlanda och ser att flygen till och från bland annat Rhodos (och Cypern) är kraftigt försenade...lider med resenärerna.
/Outi |
|
|||
|
|||
Stora förseningar pga strejk!
Kom hemigår från Aten med sex timmars förseningar. Problemet är att igår strejkade dem som ger planen ok till att landa/starta och när den "sloten" (tidsrymden som planet fått är förbrukade) får man vänta många timmar tills man får en ny "slot". Därav dessa jätteförseningar. Lufthansa drabbades hårt igår, kan jag säga!
|
|
|||
|
|||
Sv: Kraftiga förseningar
hemkommen från Rhodos 7 tim 15 min sen till Sturup efter att ha tillbringat natten på flygplatsen vilket inte var det allra bekvämaste! Bekanta skulle åkt hem till Cph igår vid lunchtid, de kom iväg i morse kl 05 efter att ha bussats fram o tillbaka ett par gånger mellan flygplatsen o ett hotell ute i Ixia. 4 vuxna och 6 barn i ålder 3-10. Det är väl inte vad man önskar sej som avslut på en annars trevlig vecka. Tror tyvärr dom gör det värre för sig själva genom att antalet turister kommer att minska. Man får börja hitta andra pärlor i andra länder !! Göteborgsplanet som skulle gått inatt 00.30 skulle gå någon gång idag, men någon tid fick dom inte veta utan att efter att ha checkat in sina bagage fick dom åka buss till ett hotell!! vet inte hur det gick för dom under dagen idag!! DÅLIGT!!!
|
|
||||
|
||||
Jag tycker de verkar vara väl omhändertagna, vad är det som är dåligt?
|
|
||||
|
||||
Enligt Mikke fick de åka till ett flott hotell där de fick äta hur mycket de ville och sedan vila ut där tills bussarna kom och hämtade dem till flygplatsen. Jag tycker inte heller att det låter "dåligt". Vilket skulle alternativet vara? Att sitta kvar på flygplatsen?? Själva förseningen kan ju inte resebolaget göra något åt.
Karin |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi har redan börjat snegla på andra europeiska resmål för nästa sommar och sen får jag se om jag kommer iväg på en egenresa till Tinos framåt hösten. Tidiga bokningar blir det dock inte! Nu vågar man inte ens glädja sig åt julresan till Grekland, det är väl en perfekt dag att streja dagen före julafton Lissi - |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Vi har redan bestämt oss! Juni - 2 veckor på spanska solkusten. Oktober - 2 veckor i Turkiet. Känns faktiskt riktigt bra, för just nu känns Grekland bara jobbigt. Men man hoppas ju att det ordnar upp sig i Grekland för det ligger varmt i mitt hjärta.
/Kerstin |
|
||||
|
||||
Än så länge har jag inte några tankar om att byta land Sina vänner i Grekland kan man ju inte flytta och det är ju dom man vill träffa i första hand
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som åker tillbaka till Karpathos om hälsan tillåter |
|
||||
|
||||
Det finns många andra underbara platser som inte ligger i Grekland att åka till även om man inte bara åker för sol och bad. Ja, egentligen SÄRSKILT om man inte bara åker för sol och bad.
|
|
||||
|
||||
Det är just så, OM man har goda vänner eller släktingar där, MEN om man inte har, är det en annan sak! Till all lycka har jag några, tror åtminstone så !
|
|
||||
|
||||
Jag är när det kommer till semesterresande mig själv närmast, "övergav" i år vår favoritö pga allt srejkande.
En liten dos Grekland blev det ändå |
|
|||
|
|||
Vi har redan bokat flyg Arlanda-Athens 9 juni, Athen-Samos samma dag, boende på Samos, boende på Ikaria 24.-27. juni, boende i Glyfada (Athens) 27.-30. juni samt flyg Athens-Arlanda 30. juni. Färja från Samos till Ikaria och flyg från Ikaria till Athens skall ännu bokas. Det är trots allt inte krig i Grekland och demonstrationer finns bara i Athens centrum och Thessaloniki. Ute på öarna ser man ingenting om oroligheterna. Om sedan flyget blir försenad tar flygbolag hand om sina passangerare. Några strejker hindrar inte mig att åka till vår "stuga". Kan inte förstå att det är sådan "halloo" om några flyg är försenade under 1 dag, det händer överallt varje dag. Jag har flera gånger under mitt liv hamnat övernatta på flygbolagets bekostnad på olika ställen i världen. Man skall alltid ta i beaktande att förseningar förekommer när man planerar resor.
Och till nästa sommar är nog Greklands problem lösta på ett eller annat sätt. |
|
||||
|
||||
Tittade på tv igår när man intervjuade folk som kom försenade från Kreta. man var ju lite sura förstås "vi blev inte så vänligt bemötta som tidigare", "inte åker jag tillbaka riktigt genast" och sånt. Helt klart att man är missnöjd om man får problem med så pass kraftiga förseningar som folk råkade ut för nu. Men det är sant: folk glömmer. Trots det är jag nog lite skeptiskt. Grekland har varit det populäraste landet att åka på sommarsemester på från Finland och det har varit så mycket tal om de grekiska problemen så jag tror att många har tröttnat och kanske väljer något annat åtminstone för nästa år. Men charterbolagen lär tro på Grekland. Apollo ska fördubbla antalet (Apollo var ny i Finland i år) resor till Grekland nästa år. Lycka till säger jag ( som personligen gärna reser till Grekland om jag har möjlighet)!
/ Anne |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Som jeg skulle sagt det selv , vi gleder oss til å treffe våre greske venner neste år , har allerde bestilt.
|
|
|||
|
|||
läste just på Vings FB att flygledarna maskar och att man får räkna med förseningar även denna helg!! Hur långa vet man inte
|
|
|||
|
|||
Og flygelederne har varslet deltagelse i 48 timers streik i neste uke, 19 og 20 oktober! Så får vi se om denne streiken er lovlig, eller ikke.
Store forsinkelser hver dag siste dager til/fra Kreta, opptil 8 timer for enkelte fly, men de fleste 2 til 3 timer bortsett fra flyene fra Moskva som lander i henhold til sin schedule. Det har også vært hevdet strømproblemer på flyplassen i Athen slik at kapasiteten er begrenset, men dette er nok bare en del av den maskerte streiken! |
|
|