Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-30, 21:17
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Pension Sunshine

Hur är rummen på Pension Sunshine?
Finns det kylkskåp o kokmöjligheter?
Vad ligger priserna på i mitten av juni?

Tack på förhand!
KR
Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 06:56
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pension Sunshine

Små fina välskötta rum. Inga kokmöjligheter men vattenkokare och kaffekopp och lite enkla bestick. Jag har haft rum både med egen kyl och rum på nedre botten med tillgång till kyl i den lilla receptionen. Vill du laga riktig mat bör du välja ett annat boende om det inte finns något rum som jag inte känner till. Ring Eva och fråga vad som gäller hon är lätt att få tag på och pratar engelska om du inte är grekisktalande.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 13:47
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Det är som EvaL skriver. Samos-Eva har 7 rum, inte studios, som hon själv starkt vill betona. En kaffekokare m.m. Men ingen diskbänk och tanken är inte att ha självhushåll där.

Däremot har hon EN studio i källarplan med en utgång till hennes fina trädgård. Den är fullt utrustad och är betydligt större än de övriga 6 rummen. Vi bodde där en natt och betalade då bara 20 Euro för en månad sedan, men normalpriset är nog runt 30 Euro för dom andra rummen.

Hon håller extremt rent och månar om sina gäster, kommer med sockerkaka, frukter m.m då och då.

Troligen har hon nu åkt till sina barn på fastlandet nu. Hon brukar tillbringa "vintern" där. Kontakt kan då tas med hennes mobil.

Men, som sagt, om man vill ha självhushåll ska man nog välja något i Pythagora, som säger att dom har studios. Det finns många (men vi bor helst hos Eva!!!).

Birrgitta.
Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 18:57
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Tack snälla ni.
//
KR
Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 20:39
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Kan bara hålla med alla om Evas förträfflighet. Var åter där i september, för 10:e gången.Hon är en "pärla". Hon månar verkligen om sina gäster. Om Du letar efter en studio så tror jag att Despina, på torget bredvid Sunshine och Muséet har några sådana. Du kan fråga Eva. Jag hoppas att Eva inte tröttnar på att ha Sunshine, det är ju inte lätt att vara rumsuthyrare i dagens Grekland. I år var det många som drabbades av taxistrejk till o från flygen. Vi lyckades fixa transport, men det var inte kul att se dem som drog på sina väskor alla kilometrarna ut till flygplatsen.
Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 19:12
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Håller med föregående skrivare. Vi ringde Eva i slutet av maj och fick chansen att "starta" hela säsongen. Hon skulle öppna några dagar senare, men eftersom hon var redo så fick vi komma samma dag som vi ringde. Supertrevligt! Vi blev varmt mottagna, vårt kära "Kalimera" är ett gyllene ord att nämna!

nickelena
Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 20:22
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Ja, Sunshine-eva är en pärla! Hon bor i huset ovanför sitt pensionat, men står beredd vid vårt boende när vi kommer klockan 11 på kvällen. Står utanför på morgonen klockan 6 när vi ska resa vidare, sopande gatan. (det finns ingen gata i hela Grekland som är så välsopad som där).

Eva är änka sen många år tillbaka, 68 år, men ser mycket yngre ut. Vad vi försto älskade hon att åka tilll fastlandet och till sina barn under vintern.

Fördelen med att bo hos henne är hennes älskvärdhet, centrumnära, optimal städning, stillhet på kvällen på balkongen och en grön trädgård.

Nackdelen är att man inte har mycket till havsutsikt, och ingen diskbänk med speciella kökssaker.
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 21:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Hennes trädgård ger mig ro och en stilla stund på aftonen med en god bok på balkongen. Fåglarna kvittrar i träden och jag saknar inte havsutsikten men jag är inte beroende av att se havet på mina resor även om det är underbart. Trygghet i boendet och rent och välskött tummar jag dock inte gärna på och det får man hos Eva samt en varm och omhändertagande atmosfär.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 23:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Har varit hos Eva och sett på rum, men avböjt. Detta för att vi ville se havet, samt att rummet som erbjöds var lite för litet. Stället i sig var trevligt, enkelt och välskött. Eva, som person, var mycket trevlig och tillmötesgående och hon uppvisade inga sura miner då jag tackade nej till det rum hon hade att erbjuda. Tvärtom, så önskade hon mig välkommen en annan gång.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-01-07, 20:24
DANLOVE DANLOVE är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Allt, som har sagts om Eva Athanasiou, Sunshines ägare, är sant
Hon är den mest underbara person, som man kan tänka sig: mjuk, vänlig, förstående, gästfri, serviceminded, öppen. ärlig o s v. Talar en utomordentligt god engelska. Jag rekommenderar alltid mina vänner att välja Evas Pension om de förutom det nämnda önskar ett läge, som är "mitt i" och ändå "lugnt och stilla".
Rummet halvt under markplan och med tillgång till trädgården är en fullträff.

/ Danlove
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:03.