|
|
|||
|
|||
Olympic air
Olympic air har nu biljetter till bra pris som skulle passa oss i sommar. Ni vana resenärer, är det ett säkert kort att boka med dem redan nu? Brukar det fungera att flyga med dem?
Att slippa en lång båtresa in till Aten vore toppen. Core |
|
|||
|
|||
Sv: Olympic air
Jag tror att om det inte blir strejker el dylikt så är det ok att flyga med dem. Det är ju många på Kalimera som flugit med dem. Ibland ändras ju flygtider lite nära inpå vad jag förstått så det gäller kanske att ha marginal tidsmässigt.
Vi övervägde först att också boka flyg inrikes till sommaren men avstår pga den oro som finns i Grekland nu. Jag vill inte ha DEN osäkerheten också, men vi är ju olika och att det strjkas eller blir förseningar kan man ju ALDRIG gardera sig 100 % emot. Är det bra priser så är det kanske ingen katastrof om planerna ändras Lissi |
|
|||
|
|||
Inte kan man (inte jag iaf.) oroa sig om strejker som kanske blir av nästa sommar. Vi vet inte hur världen ser ut nästa sommar. Vi har redan bokat flyg Athen-Samos med Olympic i juni, som tidigare åren. Blir det strejk just den dagen så får man ta de. Den dagen, den sorgen. Lika bra kan SAS piloterna strejka då och då måste vi ta oss till Athen på något annat sätt (flyg).
|
|
|||
|
|||
Citat:
Helt enig Jeg kjøper billetter når jeg syns jeg finner en god pris. Dukker det opp endringer, så løser jeg det der og da. Jeg har allerede kjøpt flere billetter til neste år. Oppdaget idag at fly rundt påsketider begynner å bli fulle på enkelte avganger. Jorunn- som har 132 dager til første avreise til kalymnos |
|
||||
|
||||
Åhhhh! Jag kommer inte ner till våren... Min Lasse fyller 60 år och vi kommer att, förhoppningsvis, lämna Sverige. Dock inte till Grekland... Kanske det blir en Berlin-resa istället? :-) /Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Hils alle damene |
|
|||
|
|||
Vi bokar alltid inrikesbiljetterna i Grekland via www.flygresor.se det är oftast billigare än att boka direkt med flygbolagen. Vi har åkt inrikes många gånger med både Aegean och Olympic och vi har aldrig haft några förseningar. Vi har åkt från Kos och Rhodos men jag vet ju inte vilken ö som är aktuell för Er. Att förutse om det blir en strejk nästa sommar är ju omöjligt. Det brukar alltid lösa sig.
Margaretha |
|
|||
|
|||
Bra flyg finns det men inte till de destinationer vi söker, som Kythera och Skyros..men några andra alternativ öppnar sig
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
- til Skyros gikk det og, vi hadde billetter dit for et par år siden med Athen Air, de mistet konsesjonen, så kanskje ingen flyr dit lenger Jeg synes innenriksfly er veldig bra, vi har heller aldri opplevd forsinkelser med Olympic eller Aegean - men dessverre, endringer som har medført at vi har måttet avbestille har vi opplevd flere ganger |
|
|