|
|
||||
|
||||
Det blåser!
Det blåser så mycket att jag börjar oroa mig för att fönsterna ska krossas, och värre ska det bli under kvällen. Hur har ni andra det i stormen?
|
|
|||
|
|||
Sv: Det blåser!
Ingen större storm här nu iaf..
|
|
||||
|
||||
Här blåser det storm också Tog en liten promenad nyss och höll på och blåsa bort! Uddevallabron har varit stängt för trafik hela dagen.
Som väl är så är det inte snöstorm, som precis för ett år sedan. Jag åkte hem från karpathos 28/11 och då började snöeländet i Wien Blev försenat kraftigt där för all snön och avisning av flygplansvingar! Här hemma hade det snöat hela dagen och leif visste inte om han skulle kunna köra till Landvetter och hämta mig. Som tur var så pga förseningen så hann dom ploga vägarna och jag kom hem Sedan stannade ju den där förbaskade snön långt till våren Just nu sade dom i radion att det finns massa vatten runt Hotellet Riveside här i stan och folk är där inne och äte julbord Dom får väl simma därifrån! Och på Tjörn håller vägarna och bli översvämmade Så långt detta blev! Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Men jisses... Jag hoppas de parkerat sina bilar på ett säkert ställe... Om det nu finns något sådant i hamnen... Man får väl vara evigt tacksam att det inte är snö som Riita mycket riktigt skrev... Och att det slutar storma snart!
mvh zakka |
|
||||
|
||||
Bor på 7:e våningen på Eriksberg i Göteborg. Älvsborgsbron är avstängd och det går höga vågor på älven. Vi har stora fönster och jag är också rädd att dom skall krossas. Hörde av dottern att en fasad på en byggnad vid Backaplan blåst ner. 27 m/s lär det blåsa i byarna just nu. Inte kul alls!
Lite glögg värmer dock inombords iaf //maji |
|
|||
|
|||
Det blåser och regnar här i Kalmar, men inte värre än att vi kunde ta äldsta barnbanet in till stan för att lämna önskelista till jultomten, samt fiska lite fiskdamm och fika på kondis. 11 m/sek har vi här och vi ska straxt bege oss till lite nyttig indoor walking på F&S. Ni har det värre på västra och södra delen av Sverige.
Lissi - som mycket hellre har regn än massor av snö! |
|
||||
|
||||
Redan igår förstod man att det var något stort på gång. Så här såg det ut på min ö igår. Vattnet hade dragit sig tillbaka rejält. Den röda linjen är där vattnet brukar vara normalt. Idag ska det enligt SMHI vara ännu värre. Har inte kollat eftersom jag idag tar det säkra före det osäkra, och stannar inne. |
|
||||
|
||||
Här har det blåst rejält, men det har mojnat en del nu. Rapporterna har dock varit att det ska bli värst runt 19-snåret. Får se om det blåser upp igen.
/Netwolf - som håller i hatten! |
|
|