![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Julmat i all ära men inte i kväll.
I kväll blev det grekisk afton med Spanakopita och grekisk sallad samt tzatziki med tillhörande dryck Ouzo. Så gott ![]() Va åt ni i kväll ? Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag befinner mig i Thailand så jag har ätit stekt ris med kyckling och druckit en Singha. Mkt gott
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj va ovanligt . Är du verkligen där ?
![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Bjudna hem till grannarna och åt " filla"-vinbladsdolmar, kalkon, sallader och söta bakverk.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi hämtade pita gyros!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi åt sa god grekisk mat i bergen på en taverna på Evia så vi orkade ingen kvällsmat.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åt medköpt Thai mat på tåget från Västerås till Göteborg efter att ha sett VSK vinna i Annandagsbandyn. Kyckling med Cachewnötter samt lite blandat friterar.
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Högrev med mandelpotatispuré och stekt savmp och grönsaker samt rödvinssky. Till det ett gott argentiskt rödvin. Sen blev det bio och filmen Simon och ekarna.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Middag hos svarforaldrrna: Kanin ( typisk hollansk julmat...) med rodkal, boner och potatis. Ett par glas rott spanskt och chokladpudding
![]() /Lucky ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Anneli 56 : Pita gyros , åh så gott . Minns vår goda gyros sommaren 2009 på Skopelos .Åh de var tider de
![]() Lissi : Grekisk mat i bergen , där skulle jag vilja vara nu . Önskar fortsatt fin smakupplevelse där borta i underbara Grekland. ![]() Monica P : Ja du kan njuta hela tiden av god grekisk mat , vinbladsdolmar som är så gott . ![]() Kvällen hemma avslutades med grekisk musik samt gott vin och dans. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Jag åt "Rollo a lá Julia". Lika gott varje gång. Ser ut så här när den kommer från ugnen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
och här blev det ugnsstekt kalkon (egen uppfödning) klyftpotatis, spenatsallad och 1 glas zitzas rosé.
yvonne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kan det vara typ köttfärslimpa med kokt ägg som man lägger i ? Åh grekisk mat är bara så gott .Det var många som gick över till grekisk mat efter jul. Själv åt vi bara grekisk mat en julafton för några år sen . Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blev jag alldeles hungrig
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jättegott ser det ut. Har inte ätit det hos Julia men på andra ställen i Grekland dock länge sen. All Julias mat är fantastisk.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi. |
|
||||
|
||||
![]()
Bokat, ja
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh tack så mycket Janne! Detta måste vi absolut prova att laga med det snaraste...
![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lite sent nu på kvällen men i morgon ska jag försöka mig på Rollo a lá Julia . Står Rollo för något särskilt eller ? Birgitta |
![]() |
|
|