|
|
|||
|
|||
vågar man åka?
Vi är jätteglada då vi bokat resa till Rhodos i sommar, vi tänkte åka med 4 resp 6 åringar till klassisk familjehotell och charter.
Nu har vi fått lite oroande kommentarer om att det kan vara dumt att resa till Grekland i sommar, med tanke på krisen. Vi talade om detta innan vi bokade och kände risken är så pass låg, men nu när kommentarer kom börjar tankar komma om att byta land. Hur oroliga och försiktiga ska man vara??? |
|
||||
|
||||
Sv: vågar man åka?
Ber om ursakt for att jag saknar svenska bokstaver idag men, JA ni kan aka utan att oroa er! Glad er till resan och semestern! Rhodos ar en o som lever pa, och ar beroende, av turism precis som Kreta. Vi klarar oss bra aven om det ar oroligt i Aten. Jag ar bosatt pa Kreta sen fem ar och ar inga planer pa att lamna Grekland, men trots det foljer jag nyheterna fran ex. Svenska Ambassaden, och ingen information har publicerats om att vi borde packa ihop och lamna landet. Biljetterna saljs, hotellen behover gaster, solen och varmen kommer och utan er turister har vi ingen mojlihet alls att overleva krisen.
Stod Grekland - Semestra i ett paradis nara dig! //Kikh |
|
||||
|
||||
Bra skrivet, Kikh! Så hoppas jag att vi alla känner. Slutar vi turister besöka Grekland blir det säkerligen INTE bättre för någon!
|
|
|||
|
|||
Mitt svar er enkelt, JA!
Kom hjem fra Kreta i går kveld, og har billettene i hånden for å reise ned igjen i april og da for en lengre periode. Nå gleder jeg meg over planlegging av neste tur og alt vi må ha med oss nedover siden vi nettop har bygget ferdig et hus der! |
|
|||
|
|||
Citat:
Grekerna på de stora öarna(även de små såklart) livnär sig på turism och är riktiga proffs på det vill jag mena. Jag ger gärna extra dricks vilket de ofta förtjänar och jag får en skön och bra semester. Vinst för båda parter Platanias aug-12 see you |
|
|||
|
|||
Bortsett från ev strejker som ju försvårat sista turistsäsongerna så finns absolut ingen anledning till oro. Ni kommer att få det jättefint!
(Skönt att ett ganska oförskämt inlägg som fanns här tidigare som svar på frågan tagits bort.....hoppas av upphovsnmannen själv) Lissi |
|
||||
|
||||
Klart man vågar åka!
|
|
|||
|
|||
Tack för svar! Meningen var att ställa en rak fråga tagen precis som den kom upp, såg aldrig något oförskämt svar. ( han försvinna innan jag kollade) tack!
|
|
|||
|
|||
Hej
Kommer endast att avboka om UD avråder. Man måste ju få åka "hem" till de sina nere på Rhodos. Hälsningar Inger |
|
||||
|
||||
Du är en strålande representant för Grekland-Kreta Kikh! Självklart stöder jag paradiset Grekland! Det blir Kreta i maj och Rhodos/Tilos i september.
Sjöborren. |
|
|||
|
|||
Vi åker våra 5 veckor som vanligt till Kreta
|
|
||||
|
||||
Det är klart man vågar åka. Vad man ska ha i åtanke är att det kan bli bökigt om man åker på egen hand och t ex är beroende av båtar och taxi, eftersom man kan misstänka strejker även i sommar. För min egen del handlar det om att jag totalt tappat lusten att åka till Grekland. Har rest till Grekland varje år sedan -89 och har till och med bott i landet vid ett par tillfällen. Jag trodde aldrig jag skulle komma fram till ett beslut att INTE åka till Grekland på semester. Men så är det i år, har ingen lust alls faktiskt och har avbokat familjens resa till Grekland och styr kosan till Turkiet istället...
/Outi |
|
|||
|
|||
Citat:
Mellomlandet i Frankfurt på vei hjem igår og der var det derimot forsinkelser på grunn av streik, men hvem lar være å dra til Tyskland av den grunn! Senast redigerad av mouche den 2012-02-21 klockan 18:22. |
|
||||
|
||||
Det är ju nu vi ska åka till Grekland-
|
|
|||
|
|||
Klart man vågar åka och åk inte All inkl. utan handla på plats då kommer det ju grekerna till godo! Nu behövs ju turisterna mer än någonsin och då behövs vi! Åk och njut!
//Ingrid |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag och många med mig här är vuxna nog att bestämma själva hur vi reser! Malin |
|
|||
|
|||
Selvfølgelig er du det, men ser du ikke poenget med å (ikke) reise på AI?
|
|
||||
|
||||
Ingen diskussion om AI i den här tråden tack!
|
|
|||
|
|||
Fick just denna länk av vår på Kreta bofasta engelska kompissa.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...e-package.html Hoppas det är något slags skämt eller missförstånd att man föreslår förberedelse för evakuering av britter. Senast redigerad av Kritsabo den 2012-02-23 klockan 18:15. |
|
|||
|
|||
Citat:
men saken virker en smule hysterisk. Å la være å reise til Hellas på grunn av dette innspillet, virker meningsløst. Å oppfordre expat briter til å registrere seg, med tanke på en eventuell evakuering er merkelig - de har jo allerede flyttet. Da er de vel registrert for lengst. |
|
|